AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 Skrevet 27. august 2015 Har lest så mange positive historier om folk i USA som fikk denne behandlingen, at det var en stor hjelp hos de som har behandlings resistent depresjon. Akkurat som jeg har. Anonymous poster hash: 1c123...a7a 0 Siter
ISW Skrevet 27. august 2015 Skrevet 27. august 2015 Tror det er mer av forskningsmessig verdi (interessant at blokkade av NMDA-reseptorer kan ha antidepressiv virkning og virke så raskt) og danne grunnlag for alternative antidepressiva enn nytteverdi i seg selv. Det er potensielt mye bivirkninger og effekten holder ikke lenge. 0 Siter
Inner self Skrevet 27. august 2015 Skrevet 27. august 2015 Gies ketamin mot depressjon? I mindre doser da eller? Det er vel ett kraftig hallusinogen, da det misbukes som det. Det har jo og en del skumle bivirkninger i blæren hos misbrukere har jeg lest... 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 29. august 2015 Skrevet 29. august 2015 Svaret fra ISW er helt korrekt. 0 Siter
frosken Skrevet 29. august 2015 Skrevet 29. august 2015 En annen ting som kan hjelpe er søvndeprivasjon. Det er det forskning på. Det er mange ting som kan hjelpe "der og da", men som kanskje ikke er en smart behandlingsform i det lange løp. En "teori" jeg har, er at det hjelper å fryse over lang tid. Fordi man blir så "alert" da. I gamle dager hadde de vel isbad som de spente pasientene i, vet ikke helt om det var samme forklaring men. Jeg vet ikke om isbad fungerer mot depresjon, men kombinasjonen badstu og isbad (evt. iskald dusj) har en ekstremt god effekt på meg i forhold til smerter og generelt velvære. Kanskje flere burde teste ut kombinasjonen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.