aase k. Skrevet 27. august 2015 Skrevet 27. august 2015 Har I flere å slitt med angst og depresjon, men det siste halve året har det blitt mye verre. Det verste startet rundt årsskiftet etter at bomiljøet hvor jeg bor ble ganske utrygt og rett etterpå tok en ganske nær venn livet sitt. Vi hadde daglig kontakt og planla å flytte sammen som venner, men så kom sjokket. Han hadde tatt livet sitt. Visste han slet økonomisk, men han var alltid så hyggelig og blid. Fikk alltid en god klem av han. Har vært ganske ustabil etter dette, og samtaler med psyk sykepleier jeg har fast hjelper ikke. Medisiner får jeg bare masse dårlige bivirkninger av så nå er jo spørsmålet hva gjør jeg nå? Har forøvrig vært akutt på legevakten iallfall 3 ganger og noen ganger akutt hos fastlegen det siste halve året pga sterk angst og depresjon og hadde ikke lyst til å leve lenger. Planen nå er at jeg og fastlegen skal drøfte om jeg skal søkes om planlagt innleggelse (vil selv). Men spørsmålet mitt er jo om det kan hjelpe? Hvis ikke hva kan da egentlig hjelpe? Varighet på en slik innleggelse? Har mange spm, men tar bare noen her. Diagnose: eupf (menes det iallefall) med umodne trekk og paranoide tendenser. Har lærevansker også. Ps: vet ikke hvordan jeg skal uttrykke meg spes i forhold til følelser så terapien jeg gikk I for noen år siden fungerte ikke. 0 Siter
XbellaX Skrevet 28. august 2015 Skrevet 28. august 2015 Har I flere å slitt med angst og depresjon, men det siste halve året har det blitt mye verre. Det verste startet rundt årsskiftet etter at bomiljøet hvor jeg bor ble ganske utrygt og rett etterpå tok en ganske nær venn livet sitt. Vi hadde daglig kontakt og planla å flytte sammen som venner, men så kom sjokket. Han hadde tatt livet sitt. Visste han slet økonomisk, men han var alltid så hyggelig og blid. Fikk alltid en god klem av han. Har vært ganske ustabil etter dette, og samtaler med psyk sykepleier jeg har fast hjelper ikke. Medisiner får jeg bare masse dårlige bivirkninger av så nå er jo spørsmålet hva gjør jeg nå? Har forøvrig vært akutt på legevakten iallfall 3 ganger og noen ganger akutt hos fastlegen det siste halve året pga sterk angst og depresjon og hadde ikke lyst til å leve lenger. Planen nå er at jeg og fastlegen skal drøfte om jeg skal søkes om planlagt innleggelse (vil selv). Men spørsmålet mitt er jo om det kan hjelpe? Hvis ikke hva kan da egentlig hjelpe? Varighet på en slik innleggelse? Har mange spm, men tar bare noen her. Diagnose: eupf (menes det iallefall) med umodne trekk og paranoide tendenser. Har lærevansker også. Ps: vet ikke hvordan jeg skal uttrykke meg spes i forhold til følelser så terapien jeg gikk I for noen år siden fungerte ikke. Litt på siden men jeg spør likevel: tolker det dithen at du er i en relativt fastlåst bosituasjon. Er NAV involvert, er det økonomi som setter stopper for bytte av bosted? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 Skrevet 28. august 2015 Litt på siden men jeg spør likevel: tolker det dithen at du er i en relativt fastlåst bosituasjon. Er NAV involvert, er det økonomi som setter stopper for bytte av bosted? Ønsker du en innleggelse så gå for det i samråd med lege. Det hjalp meg uendelig mye i ei vanskelig tid. Jeg vet ikke hva du kan forvente av mulig tidsomfang e.l. Det positive for meg etter at jeg landet der, var forutsigbarhet, trygghet, aktivitet, faste måltider, samtaler, sosialt samvær og ikke minst det å bare slippe taket og bare være. Jeg var innlagt drøye 3 mnd. Ei fin tid Anonymous poster hash: 800e0...8ac 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.