Gå til innhold

Får besøk av psykiater

Anbefalte innlegg

Skrevet

Psykiateren kommer neste uke og jeg vet ikke helt hva jeg skal si, han skal jo vurdere om jeg får AD. Det jeg kan si er at jeg har lite energi, og har jo hatt endel angst og blir rar. Det er vel alt jeg kommer på, burde jeg ta med noe mer?

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• stjernestøv

23

• AnonymBruker

7

• frosken

5

• Soulshine

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg synes kanskje du også kan prøve å tenke tilbake på perioder i livet ditt hvor ting har fungert bedre, og fortelle litt om det. Prøv å si noe om hva du kunne ønske deg av endringer.

Skrevet

hVA ER AD?

Anonymous poster hash: c882a...850
Skrevet

Jeg synes kanskje du også kan prøve å tenke tilbake på perioder i livet ditt hvor ting har fungert bedre, og fortelle litt om det. Prøv å si noe om hva du kunne ønske deg av endringer.

Får prøve på det. Blir så tom for ord. 

Skrevet

hVA ER AD?

Antidepressiva. 

Skrevet

Antidepressiva. 

Er ikke fastlegen bedre på sånt?

Skrevet

Er ikke fastlegen bedre på sånt?

En psykiater har vesentlig bedre forutsetninger enn en fastlege når det gjelder medisinering av psykisk lidelse.

Skrevet

Psykiateren kommer neste uke og jeg vet ikke helt hva jeg skal si, han skal jo vurdere om jeg får AD. Det jeg kan si er at jeg har lite energi, og har jo hatt endel angst og blir rar. Det er vel alt jeg kommer på, burde jeg ta med noe mer?

Fortell gjerne litt om hverdagen din. Hvor begrenset aktivitetsnivå du har. Kan vedkommende kan komme med forslag til økt aktivitet med hjelp.

Anonymous poster hash: 9132b...d2c

Skrevet

Fortell gjerne litt om hverdagen din. Hvor begrenset aktivitetsnivå du har. Kan vedkommende kan komme med forslag til økt aktivitet med hjelp.

Anonymous poster hash: 9132b...d2c

Ja får fortelle om det, føler meg så håpløs...

Skrevet

Ja får fortelle om det, føler meg så håpløs...

Du er litt håpløs hehe. Neida, men du trenger nok en pådriver til du kommer i gang :)

Skrevet

Du er litt håpløs hehe. Neida, men du trenger nok en pådriver til du kommer i gang :)

Kan nok virke litt håpløs ja  ;) Sitter jo her og glor jeg, lite initiativ.  :ph34r:

Skrevet

Kan nok virke litt håpløs ja  ;) Sitter jo her og glor jeg, lite initiativ.  :ph34r:

Du trenger å få smaken på noe annet enn å sitte og glo :) Det tror jeg du trenger litt hjelp til og tenker det er lurt å  nevne det for behandler nettopp av den grunn at du ikke ser ut til å klare dette helt alene. 

Skrevet

Du trenger å få smaken på noe annet enn å sitte og glo :) Det tror jeg du trenger litt hjelp til og tenker det er lurt å  nevne det for behandler nettopp av den grunn at du ikke ser ut til å klare dette helt alene. 

Ja det er jo ikke noe liv å sitte å glo, men vet ikke hva jeg vil heller. Er så likegyldig til alt, er det ikke noe som heter adhotomi eller noe sånt?

Skrevet

Ja det er jo ikke noe liv å sitte å glo, men vet ikke hva jeg vil heller. Er så likegyldig til alt, er det ikke noe som heter adhotomi eller noe sånt?

Anhedoni

Anonymous poster hash: 996ad...084

Skrevet

Ett liv er det jo, men "blodfattig". Det er vanskelig å vite hva man vil når man sitter litt fast. Hvorfor ikke la andre ta initiativ til å få deg litt i aktivitet? Alt du behøver å gjøre er å formidle at du ønsker mer enn å råtne i en stol/sofa, at du trenger hjelp og å svare JA til evnt forslag. 

Skrevet

Ett liv er det jo, men "blodfattig". Det er vanskelig å vite hva man vil når man sitter litt fast. Hvorfor ikke la andre ta initiativ til å få deg litt i aktivitet? Alt du behøver å gjøre er å formidle at du ønsker mer enn å råtne i en stol/sofa, at du trenger hjelp og å svare JA til evnt forslag. 

Ja det hadde vært fint hvis noen kunne hjulpet meg, tydelig at jeg ikke klarer det alene. 

Skrevet

Hei!

Ja jeg syns du skal si at du liker å skrive dikt, 

du kan også si at jeg liker dem, jeg likte ditt dikt Fri og det som heter hjertet,

Det sier mye om deg, både din raushet og din lengsel.

Skrevet

Hei!

Ja jeg syns du skal si at du liker å skrive dikt, 

du kan også si at jeg liker dem, jeg likte ditt dikt Fri og det som heter hjertet,

Det sier mye om deg, både din raushet og din lengsel.

Tusen takk for det :)

Men tror ikke psykiateren bryr seg om det.

Skrevet

Tusen takk for det :)

Men tror ikke psykiateren bryr seg om det.

Hei!

Det tror jeg!

både fordi det er rellevant at du har en interesse og et engasjement, mulig et talent.

Hvis ikke en psykiater syns det er rellevant vel da ville jeg stilt spørsmål ved vedkommendes, ....kanskje ikke teoretiske kompetanse, men engasjement. Det siste er ofte viktig for at pasientene skal bli bedre/friske.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...