Gå til innhold

Får besøk av psykiater

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Det tror jeg!

både fordi det er rellevant at du har en interesse og et engasjement, mulig et talent.

Hvis ikke en psykiater syns det er rellevant vel da ville jeg stilt spørsmål ved vedkommendes, ....kanskje ikke teoretiske kompetanse, men engasjement. Det siste er ofte viktig for at pasientene skal bli bedre/friske.

Ok, men det er jo gamle dikt. Jeg skriver ikke nå, men det hadde jo vært en ide og prøvd å skrive. Men tviler på at jeg får det til nå. 

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• stjernestøv

23

• AnonymBruker

7

• frosken

5

• Soulshine

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ok, men det er jo gamle dikt. Jeg skriver ikke nå, men det hadde jo vært en ide og prøvd å skrive. Men tviler på at jeg får det til nå. 

Hm

Det er ofte mye man får til når man ikke vil, eller tror man klarer.

Jeg befinner meg i en situasjon nå, som er lite bekvem, jeg føler ikke at jeg får til særlig,

men det at jeg presterer på tvers av egen motivasjon og selvtillit, tror jeg er avgjørende.

I tillegg at jeg stadig må spørre andre, vise min manglende kunnskap om programmering, det er ikke bekvemt, men min eneste vei til "seier" dvs "stå på eksamen", det er nå en seier for meg, ikke en A eller en B.

I dag fikk jeg en liten inspirasjon, da en av de som hjelper meg litt når jeg står fast, trengte min hjelp med matematikken:-)

Han sa flere ganger "tusen takk, tusen takk", da smilte jeg, men jeg tenkte, "hva takker du for?", det er han som mest hjelper meg.

Så å få til noe når man ikke vil, ja det er en viktig drivkraft, 

Jeg syns du bør prøve trosse lyst, å skrive når du ikke vil, det gjør forfattere som lykkesm, de skriver ikke når de bare føler for det:-)

Skrevet

Hm

Det er ofte mye man får til når man ikke vil, eller tror man klarer.

Jeg befinner meg i en situasjon nå, som er lite bekvem, jeg føler ikke at jeg får til særlig,

men det at jeg presterer på tvers av egen motivasjon og selvtillit, tror jeg er avgjørende.

I tillegg at jeg stadig må spørre andre, vise min manglende kunnskap om programmering, det er ikke bekvemt, men min eneste vei til "seier" dvs "stå på eksamen", det er nå en seier for meg, ikke en A eller en B.

I dag fikk jeg en liten inspirasjon, da en av de som hjelper meg litt når jeg står fast, trengte min hjelp med matematikken:-)

Han sa flere ganger "tusen takk, tusen takk", da smilte jeg, men jeg tenkte, "hva takker du for?", det er han som mest hjelper meg.

Så å få til noe når man ikke vil, ja det er en viktig drivkraft, 

Jeg syns du bør prøve trosse lyst, å skrive når du ikke vil, det gjør forfattere som lykkesm, de skriver ikke når de bare føler for det:-)

Jeg får prøve å skrive da :-)

Skrevet

Men er usikker på om jeg trenger ad, kan jo ikke ta det hvis jeg ikke trenger det. Hvis det jeg trenger er hjelp til å komme ut, da hjelper jo ikke ad.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Men er usikker på om jeg trenger ad, kan jo ikke ta det hvis jeg ikke trenger det. Hvis det jeg trenger er hjelp til å komme ut, da hjelper jo ikke ad.

Ikke bland rollene:

Du skal fortelle ærlig hvordan du har det.

Psykiateren skal finne ut om du trenger AD.

Skrevet

Ikke bland rollene:

Du skal fortelle ærlig hvordan du har det.

Psykiateren skal finne ut om du trenger AD.

Ok, får la han avgjøre det da. 

Skrevet

Her uttrykker jeg hvordan jeg har det, kan jeg vise det?

Det er så tomt,

det er så stille. 

Jeg orker ikke,

og klarer ikke. 

Bare sitter her,

stirrer ut i luften. 

Ingenting gir mening,

føler meg fortapt. 

Alene med tankene,

de trege tankene. 

Tanker om hva jeg vil,

men ikke makter. 

Energiløs og svak,

tenker lenger tilbake.

Da følte jeg glede,

og hadde energi. 

Da klarte jeg mer, 

er verdiløs nå.

Et skall uten nytte,

vil klare mer. 

Her kommer jo ikke rarheten frem da, den er en stor del av det som hindrer meg. 

Skrevet

Det er så tomt,

det er så stille. 

Jeg orker ikke,

og klarer ikke. 

Bare sitter her,

stirrer ut i luften. 

Ingenting gir mening,

føler meg fortapt. 

Alene med tankene,

de trege tankene. 

Tanker om hva jeg vil,

men ikke makter. 

Energiløs og svak,

tenker lenger tilbake.

Da følte jeg glede,

og hadde energi. 

Da klarte jeg mer, 

er verdiløs nå.

Et skall uten nytte,

vil klare mer. 

Det er trist å lese at du strever, stjernestøv. Jeg håper det blir en ok samtale. 

Skrevet

Det er trist å lese at du strever, stjernestøv. Jeg håper det blir en ok samtale. 

Får håpe det, er så lei av meg selv. 

Skrevet

Får håpe det, er så lei av meg selv. 

Hvordan er det med elv og vann og den situasjonen for tiden? roet seg?

Skrevet

Hvordan er det med elv og vann og den situasjonen for tiden? roet seg?

Elva har blitt ganske stor nå som det har regnet, men de har ikke kommet med noen flom varsel. Jeg følger med og tenker på det. 

Skrevet

Elva har blitt ganske stor nå som det har regnet, men de har ikke kommet med noen flom varsel. Jeg følger med og tenker på det. 

Ok, en får ha tillit til at varsler blir sendt når det er nødvendig. Det er ikke så mye annet å gjøre med mindre man flytter såklart, men det er jo ikke så enkelt det heller. Så du Lindmo i går? Jeg tenkte på deg når de snakket om denne skredfaren vestover.

Skrevet

Det er så tomt,

det er så stille. 

Jeg orker ikke,

og klarer ikke. 

Bare sitter her,

stirrer ut i luften. 

Ingenting gir mening,

føler meg fortapt. 

Alene med tankene,

de trege tankene. 

Tanker om hva jeg vil,

men ikke makter. 

Energiløs og svak,

tenker lenger tilbake.

Da følte jeg glede,

og hadde energi. 

Da klarte jeg mer, 

er verdiløs nå.

Et skall uten nytte,

vil klare mer. 

Du kan både vise frem diktet _og_ snakke om rarheten.

Skrevet

Ok, en får ha tillit til at varsler blir sendt når det er nødvendig. Det er ikke så mye annet å gjøre med mindre man flytter såklart, men det er jo ikke så enkelt det heller. Så du Lindmo i går? Jeg tenkte på deg når de snakket om denne skredfaren vestover.

Nei, så ikke på det. Ja det er jo skredfare her også, det har det alltid vært. Flommen i elva var en overraskelse, får ikke håpe det blir sånn igjen. Men det kommer jo an på hvor mye regn som kommer, folk snakker jo om høstflommen. Har virkelig lyst å flytte ja, men det er jo ikke bare bare. Må selge huset da og finne noe nytt, dyrt å kjøpe hus og.

Skrevet

Du kan både vise frem diktet _og_ snakke om rarheten.

Ja det kan jeg jo. 

Skrevet

Men jeg syns den rarheten kommer mer og mer, ikke mindre og mindre. Det prikker ganske mye i kroppen også. 

Skrevet

Men jeg syns den rarheten kommer mer og mer, ikke mindre og mindre. Det prikker ganske mye i kroppen også. 

Du har nevnt det med "rarheten" mye i det siste. Viktig at du fokuserer på dette også i samtalen med psykiateren, slik at dere kan se etter løsninger. Han kan ikke hjelpe deg å løse problemer han ikke har hørt deg fortelle om:-)

Skrevet

Du har nevnt det med "rarheten" mye i det siste. Viktig at du fokuserer på dette også i samtalen med psykiateren, slik at dere kan se etter løsninger. Han kan ikke hjelpe deg å løse problemer han ikke har hørt deg fortelle om:-)

Ok, får fortelle om rarheten og. Men mulig han tror det er fysisk, da må jeg jo til legen. 

Skrevet

Ok, får fortelle om rarheten og. Men mulig han tror det er fysisk, da må jeg jo til legen. 

Siden du har følt deg plaget av rarheten i hele sommer, så må du selvfølgelig snakke om den til psykiateren. Om han så vil at din fastlege også skal undersøke deg, så får du formidle det til fastlegen når du får en time der. Du bør ikke la være å fortelle om ting selv som du synes det vil være slitsomt å måtte gå til fastlegen. Fortell alt som er relevant, og la så psykiateren komme med sine betraktninger.

Skrevet

Siden du har følt deg plaget av rarheten i hele sommer, så må du selvfølgelig snakke om den til psykiateren. Om han så vil at din fastlege også skal undersøke deg, så får du formidle det til fastlegen når du får en time der. Du bør ikke la være å fortelle om ting selv som du synes det vil være slitsomt å måtte gå til fastlegen. Fortell alt som er relevant, og la så psykiateren komme med sine betraktninger.

Men det er et slit å gå til legen og hva kan han gjøre? Han pleier å si det er psykisk alt sammen, får si det til psykiateren. Og en annen ting, folk forstår ikke når jeg snakker om rarheten. Sykepleieren ville jeg skulle beskrive hvordan det var, men det er umulig. Man må nesten kjenne det selv. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...