missmas Skrevet 29. august 2015 Skrevet 29. august 2015 skal man bare holde ut? leve seg gjennom smerten? jeg får lyst til å spise burger eller lignende, men har nesten ikke penger (heldigvis?), får lyst til å skade meg (men gjør det ikke, for har innerst inne ikke lyst til det heller), så jeg bare holder ut og venter til jeg har time på DPS så jeg får pratet om det. kanskje er litium lav jeg får vel vite det på timen. så bare holder jeg ut. men det gjør så sabla vondt inni meg! 0 Siter
missmas Skrevet 29. august 2015 Forfatter Skrevet 29. august 2015 jeg ble foreslått brintellix, er den bra mot psykisk smerte? 0 Siter
frosken Skrevet 29. august 2015 Skrevet 29. august 2015 skal man bare holde ut? leve seg gjennom smerten? jeg får lyst til å spise burger eller lignende, men har nesten ikke penger (heldigvis?), får lyst til å skade meg (men gjør det ikke, for har innerst inne ikke lyst til det heller), så jeg bare holder ut og venter til jeg har time på DPS så jeg får pratet om det. kanskje er litium lav jeg får vel vite det på timen. så bare holder jeg ut. men det gjør så sabla vondt inni meg! Den beste strategien vil som regel være nettopp å bare holde ut inntil det blir bedre igjen. Har du klart å komme deg på jobb hele uka selv om du har det så vondt? 0 Siter
missmas Skrevet 29. august 2015 Forfatter Skrevet 29. august 2015 ja jeg går på jobb hver dag 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 29. august 2015 Skrevet 29. august 2015 jeg ble foreslått brintellix, er den bra mot psykisk smerte? Brintellix er bra mot depresjon. 0 Siter
frosken Skrevet 29. august 2015 Skrevet 29. august 2015 ja jeg går på jobb hver dag Jeg synes du skal legge merke til hvilken fremgang/modning du har hatt i forhold til hvordan du hadde det for noen år siden, - virker som om du er blitt god på å ikke handle impulsivt og du orker ubehag i øyeblikket dersom det kan bidra positivt i livet ditt på litt lengre sikt? Håper du kan få ordentlig oppfølgning fra dps fremover, slik at du har noen å snakke med når smerten blir plagsom - og slik at du kan ha en alliert i forhold til det å fortsette å nærme deg arbeidslivet. Vet jeg har sagt det til deg før, men jeg har alltid vært berørt av hvor tidlig du fikk det vanskelig og at jeg mener du burde ha fått mer oppfølgning etter at du hadde kommet deg ut av sykehuset og skulle få til hverdagen. Jeg tror at du med god støtte etter hvert kan klare ordinært arbeid i alle fall 50 % :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.