Gå til innhold

NHD: Topimax og påvirkning av nyreprøver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Før jeg begynte med topimax tok jeg blodprøver av nyrene, kreatnin. Verdien var da 58. Dette var i juli.

Etter å ha gått på 15 mg topiamax ei uke, deretter 25 mg ei uke, tok jeg nye blodprøver. Kreatinin var da 99, altså forhøyet. Kan dette komme av topimax? Vet topimax nedbrytes i nyrene.

Er det farlig for nyrene og fortsette med topimax om disse prvene skyldes topimax?

Bruker topimax for bipolar + migrene + som et forsøk på å gå ned i vekt etter stor vektøkning av seroquel.

Planen er at jeg skal opp i 100 mg topimax.

Bruker ellers 150 mg efexor + 100 mg Lamictal (holder på å øke lamictal, men har hatt litt utslett underveis så må trappe opp saaaaakte)

Anonymous poster hash: e13fb...5ed
Skrevet

Må man ha migrene for å prøve topimax ? Jeg får det ikke mot bipolar tross enorm vektøkning etter litium zyprexa Seroquel osv

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Endring i nyrefunksjonen nevnes ikke blant bivirkningene i Felleskatalogen. Det er dermed lite sannsynlig at det er en årsakssammenheng, men det kan aldri utelukkes.

Du får ta en kontrollprøve for å se om det er en varig endring eller et tilfeldig funn.

Topimax er ikke et vidundermiddel mot overvekt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...