AnonymBruker Skrevet 29. august 2015 Skrevet 29. august 2015 Hei Før jeg begynte med topimax tok jeg blodprøver av nyrene, kreatnin. Verdien var da 58. Dette var i juli. Etter å ha gått på 15 mg topiamax ei uke, deretter 25 mg ei uke, tok jeg nye blodprøver. Kreatinin var da 99, altså forhøyet. Kan dette komme av topimax? Vet topimax nedbrytes i nyrene. Er det farlig for nyrene og fortsette med topimax om disse prvene skyldes topimax? Bruker topimax for bipolar + migrene + som et forsøk på å gå ned i vekt etter stor vektøkning av seroquel. Planen er at jeg skal opp i 100 mg topimax. Bruker ellers 150 mg efexor + 100 mg Lamictal (holder på å øke lamictal, men har hatt litt utslett underveis så må trappe opp saaaaakte) Anonymous poster hash: e13fb...5ed 0 Siter
missmas Skrevet 29. august 2015 Skrevet 29. august 2015 Må man ha migrene for å prøve topimax ? Jeg får det ikke mot bipolar tross enorm vektøkning etter litium zyprexa Seroquel osv 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 29. august 2015 Skrevet 29. august 2015 Endring i nyrefunksjonen nevnes ikke blant bivirkningene i Felleskatalogen. Det er dermed lite sannsynlig at det er en årsakssammenheng, men det kan aldri utelukkes. Du får ta en kontrollprøve for å se om det er en varig endring eller et tilfeldig funn. Topimax er ikke et vidundermiddel mot overvekt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.