Gjest Skrevet 30. august 2015 Skrevet 30. august 2015 Jeg har en følelse av at jeg ikke får tilstrekkelig hjelp for mine alvorlige problemer ( jeg synes i alle fall de er alvorlige da... ). Jeg har ikke sittet på en kafé på over et år og må drikke alkohol for å spise ute på byen. Har ingen venner og ingen kjæreste ( er ingenting galt med mitt utseende, men vet at jeg er rar og annerledes og jeg klarer ikke lese folk sine tegn og uttrykk ). Jeg er deprimert med kroniske selvmordstanker, men humøret er svingende. Har tegn til en personlighetsforstyrrelse, sa en psykiater. Men ingenting blir gjort med det. Konsentrasjonen er på bånn, eier ikke tålmodiget og havner i uheldige situasjoner. Jeg tar Ritalin for dette men synes ikke det hjelper nok. Har rare, påtrengende tanker som er forstyrrende og jeg føler noe er alvorlig galt med meg ? Virker rolig og til dels samlet utpå, men inni i meg er det kun kaos, tankeskjør og usikkerhet. Jeg går på effexor 200 mg. og kan ikke øke dosen pga. for høyt blodnivå eller hva det nå kalles. Kan ikke ha det slik...Jeg nekter rett og slett å leve slik. Men skulle tro at å gå til poliklinikk en gang i uka skulle hjelpe etter et år, men nå er det bare verre enn før. Hva skal jeg si til min psykiater ? Jeg har ikke noe verdig liv, men ingen ser ut til å kunne hjelpe meg ? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. august 2015 Skrevet 30. august 2015 Jeg har en følelse av at jeg ikke får tilstrekkelig hjelp for mine alvorlige problemer ( jeg synes i alle fall de er alvorlige da... ). Jeg har ikke sittet på en kafé på over et år og må drikke alkohol for å spise ute på byen. Har ingen venner og ingen kjæreste ( er ingenting galt med mitt utseende, men vet at jeg er rar og annerledes og jeg klarer ikke lese folk sine tegn og uttrykk ). Jeg er deprimert med kroniske selvmordstanker, men humøret er svingende. Har tegn til en personlighetsforstyrrelse, sa en psykiater. Men ingenting blir gjort med det. Konsentrasjonen er på bånn, eier ikke tålmodiget og havner i uheldige situasjoner. Jeg tar Ritalin for dette men synes ikke det hjelper nok. Har rare, påtrengende tanker som er forstyrrende og jeg føler noe er alvorlig galt med meg ? Virker rolig og til dels samlet utpå, men inni i meg er det kun kaos, tankeskjør og usikkerhet. Jeg går på effexor 200 mg. og kan ikke øke dosen pga. for høyt blodnivå eller hva det nå kalles. Kan ikke ha det slik...Jeg nekter rett og slett å leve slik. Men skulle tro at å gå til poliklinikk en gang i uka skulle hjelpe etter et år, men nå er det bare verre enn før. Hva skal jeg si til min psykiater ? Jeg har ikke noe verdig liv, men ingen ser ut til å kunne hjelpe meg ? Kompetansen på DPS er veldig dårlig mange steder. Anonymous poster hash: 69765...6ba 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. august 2015 Skrevet 30. august 2015 Kompetansen på DPS er veldig dårlig mange steder. Anonymous poster hash: 69765...6ba Skriver under på denne. Anonymous poster hash: 01ed6...2cb 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. august 2015 Skrevet 30. august 2015 JEg ble rådet til psykiater på dps til å slutte på medisiner, for han mente psykiske lidelser ikke skulle behandles med medisiner. DEt gikk IKKE bra. Har du mulighet til å få en "second opinion" et annet sted? Jeg hadde nytte av lamictal i tillegg til efexor selv om jeg ikke er typisk bipolar (ingen manier) Anonymous poster hash: 01ed6...2cb 0 Siter
Gjest Gargamel Skrevet 30. august 2015 Skrevet 30. august 2015 Jeg vet om en lege som mener man kan løpe av seg fugleinfluensa. Minner meg om en linje av Eminem: "...hopped out with two broken legs, trying to walk it off". 0 Siter
Gjest Skrevet 30. august 2015 Skrevet 30. august 2015 Hmm...Har alltid tenkt at de på dps har høy kompetanse men de har mange turnusleger som er under utdanning da. Så jeg må prate med folk på min egen alder...Men de har visst en veileder hvis de blir usikre på noe. Et annet alternativ er vel å gå til en privat en, men de vet man aldri med...Mye rart der sikkert. Og psykologer orker jeg ikke tenke på engang. De prater hull i hodet på meg og spretter opp av stolen hvis jeg nevner noe som har med Freud sine teorier å gjøre. Spar meg for det. Men ok, ikke alle psykologer er slik da. Kun min erfaring. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.