AnonymBruker Skrevet 31. august 2015 Skrevet 31. august 2015 Jeg har erfart at leger har veldig ulik praksis på dette. Har opplevd å få økt levaxindosen på sykehuset, men når jeg kommer til fastlegen plukker han av meg den økningen igjen. Jeg har vært trett og slapp siden jeg fikk diagnosen for 30 år siden. Da jeg på sykehuset fikk økt dosen, følte jeg meg tilnærmet normal. Nå har jeg igjen gått på lavere dose i et år og føler meg meget trett. Siste blodprøve lå utenfor referanseområdet. Altså høy TSH og lav T4. Jeg må hele tiden mase meg til høyere dose medisin, virker ikke som om legen skjønner hvor energiløs og trett du faktisk blir av dette. Virker som han avfeier det som en bagatell. Finnes det en privat lege i Trøndelag som har litt peiling på dette? Kan jeg be om å få bli henvist til spesialist pga dette? Jeg er så slapp og lei av å ha det sånn hele tiden, drømmen er en dag med energi! Jeg har i tillegg lett for å bli deprimert, Bp 2, men synes det blir feil måte å gjøre det på å øke AD når det er stoffskiftet som er problemet?Anonymous poster hash: 6bd64...074 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 31. august 2015 Skrevet 31. august 2015 Ja, selvsagt kan du bli henvist. Du bør bli henvist. Jeg tror (og håper) at de fleste allmennpraktikere (private) er kompetent på dette. For meg er dette "barnelærdom" som jeg mener alle leger burde kunne. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 31. august 2015 Skrevet 31. august 2015 Ja, selvsagt kan du bli henvist. Du bør bli henvist. Jeg tror (og håper) at de fleste allmennpraktikere (private) er kompetent på dette. For meg er dette "barnelærdom" som jeg mener alle leger burde kunne. Tror noen leger dessverre må få et spark bak ja. Har to andre i nær familie som erfarer det samme. Min datter fikk ikke behandling før hun kom til en annen lege. De skulle vente og se det an...og imens går månedene for pasienten med dårlig form som kunne vært unngått. Det er vel sjelden lavt stoffskifte " går seg til"? Skal høre om jeg kan bli henvist. Hvis legen ikke vil gjøre dette, er det noe sted jeg kan dra uten henvisning? Ofrer gjerne "smøret på brødskiva" i noen uker hvis jeg må betale for en ekspert også.Anonymous poster hash: 6bd64...074 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 31. august 2015 Skrevet 31. august 2015 Tror noen leger dessverre må få et spark bak ja. Har to andre i nær familie som erfarer det samme. Min datter fikk ikke behandling før hun kom til en annen lege. De skulle vente og se det an...og imens går månedene for pasienten med dårlig form som kunne vært unngått. Det er vel sjelden lavt stoffskifte " går seg til"? Skal høre om jeg kan bli henvist. Hvis legen ikke vil gjøre dette, er det noe sted jeg kan dra uten henvisning? Ofrer gjerne "smøret på brødskiva" i noen uker hvis jeg må betale for en ekspert også.Anonymous poster hash: 6bd64...074 Start med å bytte lege! Det er lite trolig at denne legen noensinne vil spille på lag med deg uansett. Anonymous poster hash: 44dd7...7b5 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.