Gå til innhold

Surmontil/Citalopram NHD

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter med å sove, gjort det i flere år. Brukte kombinasjon surmontil og citalopram og sov veldig godt da jeg tok dette. Tok bare 10 mg Surmontil og 20mg Citalopram. 

Nå er det kommet nye føringer i Felleskatalogen, der det står at dette kan være farlig. Lurer på om jeg fortsatt kan ta det? Brukte det i ca 6 mnd uten noen nevneverdige bivirkninger.

Setter pris på svar, da jeg blir nedstemt av å bruke eksempelvis Stilnoct. Blir også nedstemt av ikke å få sove.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det har kommet utallige (teoretiske) advarsler som denne. Vi har i tiårsvis behandlet pasienter med medikamenter og kombinasjoner som vi i ettertid får høre kan være farlige. Tatt i betraktning de tusenvis av pasienter, er det merkelig at jeg ikke har hørt om et eneste tilfelle der det har gått galt.

Dette minner litt om Gud. Alle har hørt om henne, men ingen har sett henne.

Jeg ville ikke vært redd for å fortsette på kombinasjonen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...