Gå til innhold

Når behandler ringer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av og til ringer behandleren meg for å skrifte time, da det har kommet noe i veien for den planlagte timen vår. Det er imidlertid ikke alltid jeg får tatt telefonen, da jeg er i møte eller lignende... Hva er riktige handlemåte i så fall? Jeg antar at jeg ikke skal ringe etter klokken fire på ettermiddagen? Skal jeg ringe tidlig om morgenen dagen etter?

Det er vel ikke slik at behandlere generelt forventer at pasienter alltid skal ta telefonen når de ringer. Det er ikke alltid jeg har mulighet til det. Jeg prøver selvsagt, men det er ikke i alle tilfeller det er mulig

Anonymous poster hash: 9f6e6...6ca
Skrevet

Det beste er vel at du spør din behandler om dette?  Finnes neppe fasitsvar.

Skrevet

Det beste er vel at du spør din behandler om dette?  Finnes neppe fasitsvar.

Nei, du har nok rett i det, skal spørre behandler om dette i neste time. Har bare så dårlig samvittighet og lurer derfor litt på hva andres oppfatninger er. 

Skrevet

Av og til ringer behandleren meg for å skrifte time, da det har kommet noe i veien for den planlagte timen vår. Det er imidlertid ikke alltid jeg får tatt telefonen, da jeg er i møte eller lignende... Hva er riktige handlemåte i så fall? Jeg antar at jeg ikke skal ringe etter klokken fire på ettermiddagen? Skal jeg ringe tidlig om morgenen dagen etter?

Det er vel ikke slik at behandlere generelt forventer at pasienter alltid skal ta telefonen når de ringer. Det er ikke alltid jeg har mulighet til det. Jeg prøver selvsagt, men det er ikke i alle tilfeller det er mulig

Behandleren må jo forstå at du ikke alltid er tilgjengelig, ring dagen etter du. 

Skrevet

Bruk SMS.

Anonymous poster hash: 29ef8...b43
Skrevet

Behandleren må jo forstå at du ikke alltid er tilgjengelig, ring dagen etter du. 

Skrevet

Noen ganger er det jo ikke mulig å være tilgjengelig. Vil bare gjøre ting på riktig måte! Jeg synes dette er så vanskelig.

Skrevet

Bruk SMS.

Jeg har verken telefonnummeret eller et mobilnummer til behandleren min, så det er litt vanskelig. Jeg ringer til resepsjonen eller sentralbordet, da det er det nummeret som kommer opp når jeg blir oppringt. Jeg antar vel at de er restriktive med å gi ut sitt eget telefonnummer...? Det hadde jo vært grådig greit med SMS i slike situasjoner da, både for meg og for behandler!

Skrevet

Jeg får sms av min behandler, eller kanskje det er de som sitter i resepsjonen som skriver den. Får du ikke timeavtale per sms? Trodde det var vanlig, men kanskje de ikke har det alle steder?

Skrevet

Jeg får sms av min behandler, eller kanskje det er de som sitter i resepsjonen som skriver den. Får du ikke timeavtale per sms? Trodde det var vanlig, men kanskje de ikke har det alle steder?

Jo det får jeg, men der står det at det ikke går an å svare på meldingen via sms... Tror det bare er til opplysning. Hvis behandler har behov for å skifte timen til et annet tidspunkt så ringer hun, hun sender ikke sms.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg synes SMS fungerer best med mine pasienter. Bruker privat mobil, og ingen pasienter misbruker det.

Skrevet

Jeg synes SMS fungerer best med mine pasienter. Bruker privat mobil, og ingen pasienter misbruker det.

Takk! Jeg får høre med min behandler også da om det går greit, hadde jo vært fryktelig praktisk. Kommer ikke til å misbruke det på noen måte, ønsker bare å tenke hva som er enklest mulig for begge parter, når hun ønsker å spørre om det går fint å skifte time til en annen gang...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...