Gå til innhold

Hva hadde du gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er halvt sykmeldt, legen ville sykmelde meg 100 %, men pga psyken ønsket jeg å jobbe litt (har vært fullt sykmeldt). Dette forutsatte at jeg jobbet korte vakter, og maks 3 timer pr dag. Legens strenge ord.

Det har så langt ikke blitt så mye respektert som jeg håpet på. Den siste uken har vært hard, og jeg har jobbet/skal jobbe totalt 22 timer på 5 dager/1uke. 4+4+7+4+3.

Jeg ville ikke si fra om den lange vakten fordi det ville satt kollegaene mine i knipe. Og sjefen sa jo heller ikke noe. Men det har nå straffet seg med at jeg ble verre, og jeg har idag en dårlig dag pga det.Jeg kjente godt at 4 timer også var litt for mye.

Det er ingen som legger til rette for meg, jeg føler jeg "maser" og må ordne opp i alt selv (Egentlig er ikke det min jobb å ordne det heller). Kanskje sjefen ikke vil ha meg der, at jeg er en byrde? Det er nemlig ikke så lett å legge til rette i min jobb pga ulike årsaker.

Jeg har tenkt at det kanskje var dumt av meg å begynne på jobb igjen, og legen sa til meg at jeg måtte kontakte hn og si fra hvis det ikke ble respektert, for da skulle jeg få full sykmelding. Jeg kræsjet nemlig en gang før i sommer fordi det ikke ble respektert at jeg var halvt sykmeldt. Men jeg får meg ikke til å gjøre det.

Hvordan ville du løst dette? Jeg føler jo et ansvar selv, at jeg må si fra om at det må tilrettelegges siden det var legens strenge ord, og det har jeg jo også sagt fra om, men.. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, for nå er formen dårlig og jeg gruer meg til å gå på jobb idag.

Jeg synes også det er vanskelig å si det til sjefen at jeg har blitt verre nå, for jeg føler at jobben min står litt i fare også. Sjefen vil jo så klart ha friske arbeidsfolk.

Anonymous poster hash: f944f...f8d

Skrevet