AnonymBruker Skrevet 2. september 2015 Skrevet 2. september 2015 Begynte på seroquel 300 mg for et par måneder siden. I samme periode har jeg spist mindre enn 1500 kcal pr døgn og vært i bevegelse eller trening minst en time hver dag. Til tross for dette intense forsøket på å gå nedover i vekt, så har vekten økt med flere kg. Hvordan er dette mulig og hvordan løse problemet? Anonymous poster hash: c1913...560 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. september 2015 Skrevet 2. september 2015 Det vet jeg ikke ,men egen erfaring er at seroqel senker forbrenningen og gjør at det blir lett og gå opp i velt og vanskelig å gå ned. Min erfaring er at det er umulig å gå ned i vekt på medisinen uten å slutte å spise Anonymous poster hash: b8b8a...c54 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 2. september 2015 Skrevet 2. september 2015 Når en går opp i vekt, er det i hovedsak fordi en danner fett. Ja, jeg vet at når en trener, så dannes muskler, og de er tyngre enn fett. Men stor vektoppgang er fett. Fett inneholder ca 9 kcal per gram. Kalorier er energi. Energi kan ikke oppstå av seg selv. Den som finner på det, får Nobelprisen og redder verden. Konklusjonen er at du ikke kan gå opp i vekt uten å ha et energioverskudd, Inntak større enn forbruket. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. september 2015 Skrevet 2. september 2015 Det er som en bankkonto, inn og ut, men "ut" trenger ikke være en statisk størrelse, så selv om "inn" er den samme, kan "saldo" bli en annen, om "ut" forandres. Om man øker i vekt (og det ikke skyldes økning i vann-mengden i kroppen) så er det fortsatt kalorioverskudd, selv om "inn-kalori" er lik. I såfall må "inn" reduseres for at saldo skal synke. Ev. hvis det er medisinen som har forårsaket at "ut" har synket, så må man slutte på eller redusere medisinen. Da må jeg under tusen kalorier i døgnet. I sommer har jeg inntatt mellom tusen og femtenhundre, noen dager ikke mer enn 600. Under tusen over lang tid er ganske slitsomt, blir frossen og slapp etter en stund. Anonymous poster hash: c1913...560 0 Siter
slabbedask Skrevet 2. september 2015 Skrevet 2. september 2015 Kan ikke medisinen fucke opp stoffskiftet slik at man lettere går opp? 0 Siter
frosken Skrevet 2. september 2015 Skrevet 2. september 2015 Da må jeg under tusen kalorier i døgnet. I sommer har jeg inntatt mellom tusen og femtenhundre, noen dager ikke mer enn 600. Under tusen over lang tid er ganske slitsomt, blir frossen og slapp etter en stund. Anonymous poster hash: c1913...560 Dette høres vanskelig ut. Det sies jo også at for lavt kaloriinntak kan medføre at kroppen går på sparebluss, så det er neppe noen god løsning med altfor lavt inntak heller. 0 Siter
mxxmas Skrevet 3. september 2015 Skrevet 3. september 2015 jeg raste ned 20 kg da jeg sluttet på seroquel. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. september 2015 Skrevet 4. september 2015 jeg raste ned 20 kg da jeg sluttet på seroquel. Gikk du på en høy dose Seroquel? Anonymkode: f9930...177 0 Siter
mxxmas Skrevet 4. september 2015 Skrevet 4. september 2015 Gikk du på en høy dose Seroquel?Anonymkode: f9930...177nei, 200-300 mg 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.