missmas Skrevet 2. september 2015 Skrevet 2. september 2015 hva er det som gjør at man får det vondt når man er bipolar og litium trolig ligger lavt? det er et sånt indre press som gjør vondt. jeg var hos legen og hun ga meg sykemelding og så med en gang at jeg hadde depresjon for jeg var så gråtkvalt. men de hypomane/maniske symptomene har gitt seg. jeg prøvde fortelle om hva som har skjedd, men hun var ikke interessert i høre egentlig. Men når jeg har time på dps på mandag skal jeg fortelle alt. For dette går ikke. Jeg kan ikke ha det sånn. Det er jo ikke til å holde ut. Jeg har gått flere uker nå tror jeg med dette vonde inni meg. Tanta mi ringte og sa jeg sikkert slet fordi jeg grua meg til å jobbe fullt og jeg bare bør jobbe fire timer som jeg har gjort til nå. Men det begynte for lenge siden så jeg tror ikke det er grunnen. Men det var godt å snakke med tanta. Hun er nok redd fordi jeg har bipolar og har en kusine som tok livet sitt Jeg begynte jo på avskjedsbrevet mitt her om dagen, men fortalte ikke det til tante. Må skjerme henne. Har ikke selvmordstanker lenger nå. Bare vondt og gleder meg til å få justert medisinene så jeg slipper ha det sånn. Men hva er denne smerten? Kjemisk ubalanse? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. september 2015 Skrevet 3. september 2015 Jeg har hatt mye indre press som gjør vondt. Vet ikke om det har sammenheng med lavt lithium, men det er spesielt når jeg ikke er psykisk bra.Jeg vet ikke hva det er, men kanskje det er som du skriver kjemisk ubalanse.Men når du får målt lithium, får du ikke beskjed om å øke når det ligger for lavt? Anonymkode: 7e970...e5b 0 Siter
missmas Skrevet 3. september 2015 Forfatter Skrevet 3. september 2015 Jeg har hatt mye indre press som gjør vondt. Vet ikke om det har sammenheng med lavt lithium, men det er spesielt når jeg ikke er psykisk bra.Jeg vet ikke hva det er, men kanskje det er som du skriver kjemisk ubalanse.Men når du får målt lithium, får du ikke beskjed om å øke når det ligger for lavt?Anonymkode: 7e970...e5bDe ble målt til 0,6 mens jeg var innlagt, samtidig hadde ikke sykepleierne notert at jeg hadde fått medisin et par ganger, så de har kanskje glemt å gi meg. Dvs jeg måtte foreta en måling til, før jeg kunne øke, for å se om den virkelig ilgger på 0,6 i mellomtiden lider jeg stort.tror nok jeg har fått medisin alle dagene mens jeg var innlagt 0 Siter
missmas Skrevet 3. september 2015 Forfatter Skrevet 3. september 2015 så jeg tok litiumspeil hos fastlegen for en stund siden og han har enda ikke fått svar!!! håper han får svar før jeg har time hos DPS på mandag så jeg vet om jeg kan øke eller ikke. 0 Siter
missmas Skrevet 3. september 2015 Forfatter Skrevet 3. september 2015 hvis jeg ikke kan øke litium eller det ikke hjelper vil jeg prøve brintellix 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. september 2015 Skrevet 3. september 2015 så jeg tok litiumspeil hos fastlegen for en stund siden og han har enda ikke fått svar!!! håper han får svar før jeg har time hos DPS på mandag så jeg vet om jeg kan øke eller ikke.Jeg har alltid passet på å få målt lithium hos fastlegen senest 1 uke før jeg skal til psykiateren, hvis det passer med ca 3 mnd. fra siste måling. Svaret har alltid kommet tidsnok til at jeg kan få svaret med meg til psykiateren. Hvis du har ventet lenger enn det så ville jeg tro det ikke er kommet frem. Da ville jeg bedt om ny prøve. Anonymkode: 7e970...e5b 0 Siter
missmas Skrevet 3. september 2015 Forfatter Skrevet 3. september 2015 Jeg har alltid passet på å få målt lithium hos fastlegen senest 1 uke før jeg skal til psykiateren, hvis det passer med ca 3 mnd. fra siste måling. Svaret har alltid kommet tidsnok til at jeg kan få svaret med meg til psykiateren. Hvis du har ventet lenger enn det så ville jeg tro det ikke er kommet frem. Da ville jeg bedt om ny prøve. Anonymkode: 7e970...e5bjeg målte lengre enn en uke siden, svaret er ikke kommet.. 0 Siter
missmas Skrevet 3. september 2015 Forfatter Skrevet 3. september 2015 Depresjon gjør ofte vondt.ja, rart det ikke står i diagnosekriteriene 0 Siter
mxxmas Skrevet 3. september 2015 Skrevet 3. september 2015 Tror det går under "tristhet". Det er en litt annen forstand enn det folk mener med "trist", en trenger jo ikke gråte eller søke trøst. Det er indre tristhet/nedstemthet, og min erfaring er at det gjør vondt.nei det er ikke tristhet, det er ren og skjær smerte 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.