Gå til innhold

NHD/ Lamictal og eksekutiv svikt

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Dette er i bunn og grunn et spørsmål vedrørende medikasjon. Jeg er diagnostisert med bipolar lidelse og bruker 200 mg. Lamictal.

Jeg har alltid strevd med klassiske ADD-symptomer som nedsatt psykomotorisk tempo, begrenset arbeidsminne, organisering, aktivering, motivasjonssvikt, regulering av emosjoner (spesielt sinne), utsetting av det meste jeg finner kjedelig og vedvarende oppmerksomhet. Vanskene er følgelig mest merkbare i situasjoner som stiller høye krav til disse funksjonene. Jeg har aldri brydd meg om å få dette utredet da det ikke har vært direkte funksjonshemmende. Men strevsomt? Utvilsomt.

Jeg mener bestemt at disse plagene har vokst i omfang etter at jeg startet på Lamictal. I tillegg roter jeg merkbart mer med det muntlige språket, fortrinnsvis ordfinning og ordmobilisering. Ikke sjeldent kan jeg også nærmest snøvle mens jeg snakker. For en med VFI som sterkeste side er dette sårt å leve med da jeg føler jeg har mistet min sterkeste side. 

Kan disse problemene skyldes Lamictal? Eller burde jeg bestille ADD-utredning? Og hva inngår i en slik utredning? Jeg syns dette begynner å bli så ille at jeg vil seponere og se om jeg får tilbake evnene mine.

Endret av Janus30
Glemte et par ting.
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, det kan skyldes Lamictal,  og ja, du bør bli utredet for ADD. 

Skrevet

Foregår en utredning av ADD på et DPS? Regner med at det er litt ventetid da dette ikke akkurat er akutt. Tar utredningen lang tid når den først er i gang?

Skrevet

Ja, det kan skyldes Lamictal,  og ja, du bør bli utredet for ADD. 

Se innlegg over. Catchet ikke den nye funksjonen.

Skrevet

Jeg har lignende problemer (ikke med add men..)

Vil hukommelsen o.l. bli bedre hvis man slutter med lamictal? Eller er hjernen permanent ødelagt? 

Skrevet

Jeg har lignende problemer (ikke med add men..)

Vil hukommelsen o.l. bli bedre hvis man slutter med lamictal? Eller er hjernen permanent ødelagt? 

Arbeidsminnet mitt har blitt betraktelig verre etter at jeg startet på Lamictal. Det er til tider vanskelig å fungere i jobb.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...