Gå til innhold

Kan noen av disse medisinene påvirke konsentrasjon og hukommelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lithium, fluoxetin, wellbutrin, levaxin eller lipitor.

Jeg sliter med konsentrasjon og hukommelsen for tiden.  Det er på jobb det fører til størst problemer.  Jeg har flere krevende oppgaver for tiden, og har egentlig mer enn nok med å få med meg den ene.  I diskusjoner på møter er det alt for mye viktig jeg ikke klarer å få med meg.  Jeg faller liksom av lasset. I dagliglivet opplever jeg også veldig mye at jeg har tenkt å si eller gjøre noe.  Så blir det helt tomt i hodet og jeg husker ikke hva jeg skulle si eller gjøre. Jeg klarer meg bedre hvis jeg får fred og ro til å konsentrere meg om kun en oppgave. Det varierer også i løpet av dagen.

Er dette normalt, eller er det andre som merker slike ting på medisinene?

Anonymkode: 4a3d5...bff

Skrevet

Er dette normalt, eller er det andre som merker slike ting på medisinene?

Om det er "normalt" vet jeg ikke, men jeg har fått helt ødelagt hukommelse og konsentrasjon av antidepressiva.

Anonymkode: 96c43...b6f

Skrevet

Om det er "normalt" vet jeg ikke, men jeg har fått helt ødelagt hukommelse og konsentrasjon av antidepressiva.

Anonymkode: 96c43...b6f

Da blir det å velge mellom to onder.  Det skal ikke være enkelt.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg har sett det noen få ganger på SSRI (i dette tilfellet fluoxetin). Men jeg har mer tro på at det er det du tar medisinene mot (sykdommen) som er årsaken til problemene.

Skrevet

Jeg har sett det noen få ganger på SSRI (i dette tilfellet fluoxetin). Men jeg har mer tro på at det er det du tar medisinene mot (sykdommen) som er årsaken til problemene.

Kan det være sykdommen som er årsaken selv om jeg ikke er deprimert for tiden?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, dessverre.

Skrevet

Ja, dessverre.

Ok.  Går ut fra at jeg bare må akseptere at det er slik da.  En ting er i dagliglivet.  Verre er det på jobb. 

Skrevet

Hva gjør andre som har det slik?  Jeg sliter i tillegg med tretthet så jeg har dårlig samvittighet for jeg har problemer med å få utført jobben min. Jeg prøver så godt som jeg kan, men er i ordinært arbeid så det forventes at jeg gjør jobben min.  Det er jo det jeg er betalt for. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...