Gå til innhold

NHD: Nedtrapping av Venlaflaxin - 2 uker nok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :) Jeg er nå på nedtrapping av Venlaflaxin, har gått på 75 mg i 9 mnd. Har nå tatt 37,5 mg i 3 dager, og merker ikke noe bivirkning unntatt hodepine, og "små" støt i hodet. Fastlegen min har sagt at jeg skal ta 37,5 mg i 2 uker, for så å stoppe helt opp. Etter å ha lest rundt på internett (ikke alltid det lureste), så ser jeg at det er anbefalt lengre nedtrappingstid på Venlaflaxin, stemmer det? Isåfall, hvor mange uker bør jeg ta 37,5 mg? Ser seponeringssymptomene på Venlaflaxin er ganske ubehagelige, så skal prøve å unngå disse i så stor grad jeg kan.

Takknemlig for tilbakemedling og erfaringer også!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Seponeringsbivirkninger er kun ubehagelige.

Langt mer alvorlig er det at en for rask nedtrapping/seponering kan gi tilbakefall av depresjonen.

Jeg anbefaler 2 mnd på 37,5 mg.

Skrevet

Jeg ble totalt søvnløs. Jeg lå ikke sengen engang, fordi jeg var så urolig. Jeg satt oppe 60 timer, men fikk til slutt tak i Truxal.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...