Gå til innhold

Flashback

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

De siste to årene har vært ganske intense, mest positive ting, men det har tært på kreftene. I vinter var jeg alvorlig syk, lungebetennelse og behandling i respirator. Jeg begynte også med insulin. Etter påske var jeg til kontroll, og alt var i orden med lungene. Det ble også mistenkt at det var noe galt med hjertet mitt, og jeg var til utredning for det. Rett før sommeren ble det klart at hjertet er i orden. Samtidig bestemte fastlegen at jeg skulle prøve å trappe ned på antidepressiva. Det fungerte ikke, så jeg begynte etter noen uker på vanlig dose igjen.

Nå skulle alt være i orden, jeg har fått tilbake musklene jeg mistet da jeg var syk, jeg er igjen stabil etter å ha prøvd nedtrapping på ad, jeg er blitt flinkere til å sette riktig mengde insulin i forhold til aktivitet og mat, så alt er "i orden".

Problemet er at jeg har begynt å få flashback fra den tiden jeg var syk, først trodde jeg det bare var noe som skjedde en gang eller to, men det kan skje to-tre ganger i uka. Og det tar mye krefter, så det bruker opp mye av tiden min.

Så til spørsmålet: hvordan kan jeg bli kvitt flashbacks?

Jeg kan også legge til (vet ikke om det er relevant) at det er først den siste tiden det har gått opp for meg hvor ille dette her kunne ha gått.

Endret av aka Orio
Skrevet

Slik jeg forstår det finnes det ikke noe særlig medikamentell behandling for PTSD (og da antar jeg at det samme gjelder flashbacks generelt). Samtaleterapi?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...