Gå til innhold

hvordan velge rett AD medisin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei,skal til legen neste uke og begynne på AD medisiner igjen,men kjenner at jeg er skeptisk som vanlig. har prøvd en del nå men reagerer på bivirkninger. har bl.a prøvd;wellbutrin,cipralex,effexor,remeron. ble anbefalt brintillex av noen her,men er det noen som har erfaring med den,vet den er ganske ny. den verste bivirkningen har vært kvalme,som gjør at jeg ikke orker å spise,og da baller det bare på seg så ønsker noe som ikke gir kvalme, og helst ikke vektoppgang.

Skrevet

hei,skal til legen neste uke og begynne på AD medisiner igjen,men kjenner at jeg er skeptisk som vanlig. har prøvd en del nå men reagerer på bivirkninger. har bl.a prøvd;wellbutrin,cipralex,effexor,remeron. ble anbefalt brintillex av noen her,men er det noen som har erfaring med den,vet den er ganske ny. den verste bivirkningen har vært kvalme,som gjør at jeg ikke orker å spise,og da baller det bare på seg så ønsker noe som ikke gir kvalme, og helst ikke vektoppgang.

Da er det vanskelig. Litt kvalme under oppstarten må du nesten bare regne med.

Skrevet

skal takle kvalme en stund men ikke i lengden :(

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet (endret)

Jeg anbefaler å skifte fokus fra bivirkninger til effekt. Hvilken AD vil best hjelpe deg ut av depresjonen?

Om en legger seg i selen, vil en klare å observere mulige bivirkninger på de fleste medisiner - også placebo.

Endret av Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

takk for svar

vet jeg bør fokusere på effekten,så lurer på om jeg bare skal starte på de jeg har liggende her og som egentlig kanskje fungerte best. de heter venlaflaxin.fikk ikke hastetime hos legen ser du,men forklarte vel heller ikke hvor ille jeg har det akkurat nå. problemet er at jeg har fått time hos en vikar og det er en jeg kjenner og til og med har hatt i opplæring på jobben min for noen få år siden.kjenner at det blir helt feil og vet jeg ikke klarer å åpne meg for hxn. men sist jeg gikk på disse hadde jeg 300ml,de jeg har er 150, kan jeg da ta to? eller bør jeg starte på 150?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Venlafaxin= Efexor er en av de beste AD når det gjelder effekt. Du bør ikke starte høyere enn 150 mg.

Skrevet

da fikk jeg kommet meg til legen idag, var vel på tide!  viste seg at det var effexor jeg ble så kvalm av ifølge legen så da satte hxn meg på cipralex igjen, skal nå prøve å sette godviljen til å gi dette en sjanse. gir meg selv dato 1 november! så nå er jeg vel ferdig med maset mitt og gir dette en sjanse. god natt

Skrevet

da fikk jeg kommet meg til legen idag, var vel på tide!  viste seg at det var effexor jeg ble så kvalm av ifølge legen så da satte hxn meg på cipralex igjen, skal nå prøve å sette godviljen til å gi dette en sjanse. gir meg selv dato 1 november! så nå er jeg vel ferdig med maset mitt og gir dette en sjanse. god natt

Bra at du kommer i gang med medisiner igjen :-) Synes du det begynner å være en lettelse av rettssakene er over ?

Skrevet

Bra at du kommer i gang med medisiner igjen :-) Synes du det begynner å være en lettelse av rettssakene er over ?

må ta meg i det hele tiden, er ikke helt kommet dit at det har gått opp for meg. nå er jeg litt halvredd for at han skal oppsøke meg :( håper han snart skal inn å sone!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...