Gå til innhold

Problemer med å stå opp - quetiapin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Etter medisinendring har jeg nå startet på 100 mg quetiapin om kvelden. Tar den ca kl 22.00, og sovner bortimot kl. 01:00. Det er forsåvidt greitt. MEN morningene er håpløse. Skal egentlig komme i gang med studier og lesing i 9 tiden. Klarer ikke dra kroppen i gang før rundt 12-13 tiden de fleste dagene. Har stått på den i en mnd nå. Stod før på 300 mg, men sluttet selv da det ikke gikk an å få gjort noe som helst på dagen.

Vil dette gå seg til?? Det går ganske mange timer av døgnet vekk til ingenting...evt om det går an å justere dosen? 

Skrevet

Det gikk seg til for meg, da jeg brukte det. Men du har jo allerede gått på det en stund, så kanskje du burde prøve noe annet?

Skrevet

Jeg brukte 25-50 mg truxal i starten og sov 10-12 timer pr døgn, og hadde hangover døgnet rundt.
Nå bruker jeg 150 mg truxal og sover 8-10 timer pr døgn, og har kun bitte litt hangover 1 time etter jeg har stått opp, så jeg vil så absolutt si at det er sansynnlig at det går seg til jo lenger du bruker det, for meg var det verst den første måneden, og har blitt gradvis bedre jo lenger jeg har gått på det.

Skrevet

Har stått på truxal for flere år siden. Den fungerte greitt en stund, sovna fort og lite hangover. Den mista deretter gradvis effekt. Imovane fungerte, men også den fikk jeg beskjed om å slutte med. 

Men kan kanskje prøve å ta medisinen (seroquel) tidligere på kvelden. 

Skrevet (endret)

Det kan være en fordel å ta den tidligere på kvelden..

Jeg tar Seroquel kl 20-20:30 og legger meg i 23tida.

Før tok jeg den seinere, men var tung i kroppen morgenen etter..

Håper det bedrer seg for deg!

Endret av Psykojenta
Skrevet (endret)

Har stått på truxal for flere år siden. Den fungerte greitt en stund, sovna fort og lite hangover. Den mista deretter gradvis effekt. Imovane fungerte, men også den fikk jeg beskjed om å slutte med. 

Men kan kanskje prøve å ta medisinen (seroquel) tidligere på kvelden. 

oj, nå ble jeg bekymret, syns den har mistet bitte litt effekten selv... Hvor høyt gikk du? og hvor lang tid tok det før den mistet effekten? truxal altså..
Prøvde selv imovane 7.5 mg, og kjente nærmest ingenting annet enn en liten økning i humøret..

Endret av kasssy
Skrevet

Det er en del år siden nå, så husker ikke maksdose. Det ble en del selvmedisinering en stund på det verste. Vet jeg stod på rundt 20 mg da jeg ble innlagt for to år siden, den ble da seponert.

Tror ikke du skal bekymre deg ut i fra virkningen medisinen hadde på meg. Det er individuelle forskjeller, og opp til leger i RL å bedømme hva som er riktig dose/medisin for pasienten (i samråd med pas.)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...