Gå til innhold

Rarhet/fluoxetin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag har rarheten vært ille, måtte ta en vival å se om det hjelper nå. Er så lei av den rarheten, siden jeg har begynt med fluoxetin spiller vel det inn? Kan vel bli rar av den og?

Skrevet

Fontex er digg!

Ikke visst man blir rar av dem. 

Skrevet

Ikke visst man blir rar av dem. 

Du må i det minste vente to uker før du begynner å vurdere om du har effekt eller ikke. Rarheten har du snakket om i mange uker, den var der før du begynte med fontex.

Skrevet

Du må i det minste vente to uker før du begynner å vurdere om du har effekt eller ikke. Rarheten har du snakket om i mange uker, den var der før du begynte med fontex.

Ok får gi det to uker, ja rarheten har jo vært der før. Blir bare overfølsom for bivirkninger. 

Skrevet

Du får nok gi det mer enn to uker...

Jeg har stått på Fluoxetin i noen mnd, og først nå merker jeg effekt av den...13 dager etter siste opptrapping.

Det gjelder å være tålmodig når det kommer til denne medisinen!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Fluoxetin/Fontex skiller seg fra de fleste andre medikamenter ved at det har særdeles lang halveringstid. Opp til 6 døgn for fluoxetin og opp til 16 døgn for aktiv metabolitt. For alle medikamenter tar det ca 5 halveringstider fra doseendring til en når en stabil ny serumkonsentrasjon - "steady state".

Om en tar utgangspunkt i 6 døgn, betyr det at det tar 30 døgn/4 uker fra en stater til en har nådd steady state. Hvis en deretter antar at det tar 2-3 uker før full effekt, kan hver enkelt regne på dette.

Skrevet

Du får nok gi det mer enn to uker...

Jeg har stått på Fluoxetin i noen mnd, og først nå merker jeg effekt av den...13 dager etter siste opptrapping.

Det gjelder å være tålmodig når det kommer til denne medisinen!

Wow så lenge..

Skrevet

Fluoxetin/Fontex skiller seg fra de fleste andre medikamenter ved at det har særdeles lang halveringstid. Opp til 6 døgn for fluoxetin og opp til 16 døgn for aktiv metabolitt. For alle medikamenter tar det ca 5 halveringstider fra doseendring til en når en stabil ny serumkonsentrasjon - "steady state".

Om en tar utgangspunkt i 6 døgn, betyr det at det tar 30 døgn/4 uker fra en stater til en har nådd steady state. Hvis en deretter antar at det tar 2-3 uker før full effekt, kan hver enkelt regne på dette.

Rart at psykojenta brukte flere mnd på å få effekt. Men får se hvordan det går. 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Rart at psykojenta brukte flere mnd på å få effekt. Men får se hvordan det går. 

Nei, det er ikke rart. Det er som forventet.

Skrevet

Nei, det er ikke rart. Det er som forventet.

Ok, da burde jeg fått en an medisin. Men men jeg ville jo selv ha den, men jeg visste ikke dette. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...