Gå til innhold

Hormonspiral og psykiske lidelser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det forsket på om det kan være sammenheng for flere her?

Jeg har brukt hormonspiralen fra den kom på markedet.  Jeg har flere ganger tenkt at de psykiske plagene kom ca. på samme tid som jeg fikk den første spiralen. I senere tid har jeg følt meg mye bedre psykisk, og jeg har gått for lenge med spiralen så det er lite hormoner igjen. Det får meg til igjen å stoppe opp å tenke på om det kan være noe sammenheng.  Jeg har mistet mange år der psyken har dominert mye av livet mitt.  

Alt kan selvsagt være tilfeldig, men tror det er noe de som behandler pasienter bør tenke på.  Hvis andre har merket sammenheng ønsker jeg å høre det. 

Anonymkode: dddc6...a6e

Skrevet

Hvis ingen andre har registrert det, så må jeg vel gå ut i fra at det mest sannsynlig har vært tilfeldigheter.

Skrevet

Har ikke prøvd hormonspirael, men jeg har prøvd p-piller. Yasmin fikk meg helt utav balanse psykisk!

Skrevet

Har ikke prøvd hormonspirael, men jeg har prøvd p-piller. Yasmin fikk meg helt utav balanse psykisk!

Forstod det slik til å begynne med at hormonspiralen inneholdt så lite hormoner og virket bare lokalt, så den ikke ville ha samme bivirkninger som p-piller.  Men nå er jeg usikker.

Skrevet

Da jeg startet med spiral merket jeg at jeg lettere tok til tårer og ble deprimert og nedstemt. Ble også rørt av den minste ting, det var som da jeg var gravid. Dette var verst i starten, men nå har jeg hatt den i 3 år og merker fortsatt at det er litt slik.

Anonymkode: 3a28b...5c4

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...