Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har hatt mageproblemer i to år, og vært utredet for alt. Vi har nylig funnet ut at det er psykosomatisk, og jeg har begynt å gå til en psykiater. Denne personen ønsker ikke å bruke medikamenter (jeg tror han driver litt mer som en psykolog), men jeg føler jeg trenger det. Jeg har vært syk ganske lenge, og klarer ikke leve et normalt liv. Er det noen som kan anbefale en psykiater i Stavanger området? Takker for svar.

Endret av mavoz
Skrevet

Det du spør etter en en som kan skrive ut medisiner til deg? Er det ikke naturlig at din behandler ser hva du trenger av dette - det beste må uansett være å kunne slippe.

Skrevet

Det kan være verd å forsøke antidepressiva for irritabel tarm, ofte trengs bare lave doser og det er ikke nødvendigvis primært den antidepressive effekten som er virksom. Har du sagt direkte til psykiateren at du ønsker å forsøke medikamenter, samt fått en konkret begrunnelse for hvorfor han ikke vil det?

Skrevet

Ja har sakt til ham jeg gjerne ønsker å prøve det for mine mage plager, men han sier han ikke behandler "kundene" sine med medikamenter. Fikk innkalling i dag til psyaktrisk avdelig på sykehuset for en konsultasjon, gjerne greiere og billigere enn å forholde meg til privat.

Skrevet

Ja har sakt til ham jeg gjerne ønsker å prøve det for mine mage plager, men han sier han ikke behandler "kundene" sine med medikamenter. Fikk innkalling i dag til psyaktrisk avdelig på sykehuset for en konsultasjon, gjerne greiere og billigere enn å forholde meg til privat.

Enig,  bedre å gå til offentlig helsepersonell i psykiatrien enn til privat.  Sikkert mye rart i privat sektor, de driver mer for seg selv i sin egen boble.  De som er i offentlige helsevesen tar flere kurs for å holde seg oppdatert på deres eget fag.   Vet ikke hva de private fagfolk gjør for å forbedre seg.  

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...