Gå til innhold

Ufør av ptsd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter med stadig tilbakevendende ptsd som totalt ldelegger dagene. Vært sånn i 3 år nå. Har gått til flere typer behandling men det gir seg ikke. Mister totalt selvtillit og trua på fremtiden slik det er nå. Er totalt tankekjlr døgnet rundt. Husker ikke hva jeg har gjort på jobb fra dag til dag.

Er ptsd nok til å kunne få uførepensjon ? Jeg tror slik det er nå vil ta livet av meg på sikt. Omtrent 

Sexlivet fungerer heller ikke når det er sånn. Ikke sjangs å få reising. Noe som også gjør hverdagen vanskelig og tung

Anonymkode: 6315b...7b5

Skrevet

Sliter med stadig tilbakevendende ptsd som totalt ldelegger dagene. Vært sånn i 3 år nå. Har gått til flere typer behandling men det gir seg ikke. Mister totalt selvtillit og trua på fremtiden slik det er nå. Er totalt tankekjlr døgnet rundt. Husker ikke hva jeg har gjort på jobb fra dag til dag.

Er ptsd nok til å kunne få uførepensjon ? Jeg tror slik det er nå vil ta livet av meg på sikt. Omtrent 

Sexlivet fungerer heller ikke når det er sånn. Ikke sjangs å få reising. Noe som også gjør hverdagen vanskelig og tung

Man "får" uføre av arbeidsevne/funksjonsevne, ikke diagnose.

Anonymkode: 7a46e...e0a

Skrevet

Riktig slik anonym nevner over her. Hva slags type behandling har du forsøkt til nå? 

Skrevet

Kognetiv terapi, EMDR, psykomotorisk behandling, gruppeterapi og eksponeringsterapi  er forsøkt

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet (endret)

Siste, men klart beste, alternativ er å finne en behandler som er ekspert på metakognitiv terapi for PTSD.

Har sett flere "håpløse tilfeller" som deg som har blitt bra etter slik behandling.

Endret av Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hadde 15 behandlinger med det sist nå i vår/sommer på traumeenheten. Virka jo noen uker før man var tilbake igjen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...