Gå til innhold

Verdensmester.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter foran pcen fordi jeg ikke får sove. Er ikke sliten, føler ikke behov for søvn, men vet at det er viktig.

Har masse energi, hadde det ikke vært for at jeg ikke vil vekke den sovende mannen min ville jeg gått løs på kjøkkenet. Det trenger en skikkelig opprydning, og det er så mange ting jeg har lyst til å gjøre der. Matlaging, organisering, litt oppussing kanskje? Jeg har tusen prosjekter/planer for tiden.

Jeg har funnet min store lidenskap i livet, hele dagen har jeg tilbragt med å finne ut mer om det på nettet, lest og sett youtubevideoer. Heldigvis har jeg fortsatt fornuften i behold, så har ikke gått så langt som å bestille utstyr og materialer for 20-30 000. (Vi har forsåvidt pengene, men de var egentlig tiltenkt nye møbler, kanskje en ferietur til sommeren og etterhvert litt oppussing. Og mannen har jo sin hobby som han bruker en del penger på, så det er fristende. Men som sagt, jeg har fornuften i behold.) Dette er ikke en ny lidenskap, men jeg begynner endelig å få litt energi og overskudd igjen, og har tatt den opp etter en relativt lang pause. Jeg vet jeg er flink, og har lyst til å dele entusiasmen med andre.

Det jeg er redd for er at jeg får en "krasjlanding" om ikke alt for lenge. Erfaringmessig kommer det etter perioder med ekstra energi, overskudd og selvtillit. (Som noen ganger har fulgt vanskelige perioder, som i sommer.) Livet har vært ganske stabilt lenge, men jeg har savnet disse "energikickene", men vil helst slippe krasjlandingen som ofte kommer etterpå. Hvordan skal jeg gjøre det?

Skrevet

Hei aka Orio!

Når jeg har mine oppeperioder er det selvfølgelig fristende å være der. Jeg får gjort masse og sover mindre. Å være våken hele dagen uten å bli sliten fører selvfølgelig til at mye blir gjort og jeg blir fornøyd med meg selv. Men klok av skade kontakter jeg psykiateren min (hvis det ikke har gått for langt og jeg har blitt hypoman). Han sier bestandig at jeg skal øke ap for å få en myk landing. Jeg gjør det ikke med glede men tvinger meg selv til å ta den pillen. Jeg har også en del ganger skrevet her inne for å bli satt på plass. Det er et skikkelig vanskelig dilemma synes jeg.

Fordi jeg er i en krevende livssituasjon er det ekstra viktig at jeg holder meg stabil. Men helt ærlig har jeg mest lyst til å redusere ap med 1 mg.

Det var min erfaring. Hva du skal gjøre må du finne ut av selv. Spørs om disse energikickene er verdt det som kommer etterpå. Bra du holder fingrene unna pengebingen! Om noen måneder er det jul og de fleste av oss må vel sette av penger for å klare det.

Ha det gøy så lenge det varer og husk at livet er verdt å leve selv om man ikke spruter av energi

Skrevet

Trenger ikke få nedtur etterpå

fikk ikke det etter seks mnd lang mani med psykose siste to mnd 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...