Gå til innhold

Jeg blir ofte bedre når jeg får snakke med andre.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fremdeles dager jeg er mer eller mindre nedstemt, selv om jeg ikke har noen grunn til det. Da har jeg mye tanker om at jeg ikke orker å leve lenger.  Men når jeg får snakke med andre enten det er på telefon, jobb eller annet så forsvinner den nedstemte følelsen en periode.  Jeg vet at EUPF har et svingende humør som blir påvirket av omgivelsene.  Men er det vanlig å ha det slik også uten den diagnosen, eller må jeg gå ut ifra at dette er et trekk ved EUPF? Jeg kan jo ikke alltid snakke med andre.  Dessuten så liker jeg å være alene en del også, så lenge jeg slipper den nedstemte følelsen. Jeg har heldigvis flere jeg kan fordele telefonsamtalene på. Og jeg lytter ofte mer enn jeg snakker.

Anonymkode: 6c1f9...b88

Skrevet

Det er vanlig at kontakt med andre mennesker gjør at en føler seg bedre. Enkelte sier at det som best beskytter mot depresjon er gode relasjoner.

Skrevet

Det er vanlig at kontakt med andre mennesker gjør at en føler seg bedre. Enkelte sier at det som best beskytter mot depresjon er gode relasjoner.

Jeg blir verre av kontakt med andre mennesker, så det stemmer ikke helt tror jeg. 

Skrevet

Jeg har alltid forstått det her at å bli så mentalt påvirket av å ha kontakt med andre at det tar bort nedstemthet, og i tillegg bli langt nede ved negative tilbakemeldinger og på topp ved positive tilbakemeldinger var knyttet til EUPF.

Skrevet

Jeg blir verre av kontakt med andre mennesker, så det stemmer ikke helt tror jeg. 

Stemmer ikke for meg heller.

Skrevet

For mitt vedkommende hjelper kontakt og gode relasjoner faktisk bedre enn medisiner.

Skrevet

Det er vel forskjell på oss hvor sosiale vi er.  Jeg kan tenke meg at for oss som er veldig sosiale har det positiv effekt å ha kontakt med andre, men hvis en ikke er så sosial kan det kanskje ha motsatt virkning.

Er jeg skikkelig dårlig hjelper det ikke så mye med sosial kontakt for meg heller, men det har likevel stort sett dratt meg litt opp en liten stund.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...