Gå til innhold

Hvor lenge på AD?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har prøvd ganske mange forskjellige, og nå funnet Fluoxetin 60mg som fungerer kjempegodt! Nå har jeg gått på den dosen en mnd.

Jeg hadde ansvarsgruppemøte forrige onsdag og jeg sa at ingen fikk lov til å røre medisinene mine. Da sa legen at det ikke var noen som kom til å røre dem....enda... Men burde ikke jeg stå på AD ei stund? vært deprimert med noen få oppturer siden jeg var 11, er 33 nå...siste klare opptur var i slutten av 2007. Hatt noen småheisaturer etter, men de har bare vart ei ukes tid, så regner ikke med dem sånn som jeg regner med alle månedene sammenhengende i 07.

Hvor lenge bør jeg egentlig stå på AD før de begynner prate om reduksjon og seponering av medisinen? Jeg synes jeg burde stå på Fluoxetin ganske lenge før de begynner tenke den veien...ikke si at jeg ikke behøver tenke på det riktig enda...føltes som at jeg ikke skulle stå særlig på medisinen...

Og Antipsykotika. Etter at jeg fikk Seroquel 350mg + 450mg og Fluanxol 2mg + 1mg daglig har jeg ikke hatt en eneste hallusinasjon, og hatt mye mindre tankekaos, både i forbindelse med angst og kaos ellers...

Hvor lenge bør jeg stå på AP? Hatt hallusinasjoner til og fra siden 2005. Mindre hallusinasjoner de gangene jeg gikk på Zyprexa og forrige gang jeg gikk på Seroquel. På Abilify ble hallusinasjonene mye verre.

Håper du sier jeg må stå på AD og AP lenge, da jeg endelig føler jeg lever. Skal tilogmed begynne å jobbe på torsdager...Jeg tør ikke at de skal begynne å tulle med medisinene mine nå som jeg endelig har funnet noe som funker...prøvd medisiner siden mars 2005.

(Først hadde jeg en depresjonsdiagnose, så ble det Bipolar i 9 år, for deretter å ende opp med utallige personlighetsforstyrrelser(EUPF, Avhengig, Unnvikende))

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Med denne sykehistorien skal du bruke AD livslangt. Om det er anbefalingene entydige.

Når det gjelder AP er jeg litt mer i tvil da jeg ikke er helt sikker på at jeg har fått med meg diagnosen. Du har ingen psykoselidelse, men plages med hallucinasjoner? Et forslag kan være:

Samme dose i 2 år. Deretter 10 % reduksjon i dose hver 6-9 mnd så lenge du ikke får tilbakefall. Stoppe på halvparten av det du har i dag og forbli der svært, svært lenge.

Skrevet

Ok, takk for svar!

Da håper jeg at legen også er der etterhvert..

Har visstnok hatt psykose ett par ganger, men det siste de sa var at hallusinasjonene var grunnet traumer(noe jeg ikke er enig i)

Da har jeg noe å vise legen om han skulle bli vanskelig når det kommer til medisinene.

Tusen takk igjen!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...