Gå til innhold

NHD/ vet du noe om dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes du skal gjøre et forsøk på å komme deg til legekontoret i morgen.

Viktig at du holder ut en uke til, slik at dere kan se om du har positiv effekt av fontex - synes jeg.

Ok får se om jeg klarer. 

Skrevet

Om din medisinering spesielt vi jeg ikke ha noen mening.

Generelt vil jeg påpeke at vi doserer etter effekt og bivirkninger. Serumkonsentrasjon er bare en beslutningsstøtte.

Ok, da forstår jeg ikke helt viktigheten av å ta serumkonsentrasjon. Plage folk med sånt. 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du har rett. Hvorfor skal en plage syke folk med blodprøver, røntgen og slikt ?

Skrevet

Hva er egentlig serumkonsentrasjon? Serum høres så tegneserie ut.

Skrevet

Du har rett. Hvorfor skal en plage syke folk med blodprøver, røntgen og slikt ?

Åååå. Iallefall klarte jeg å gå med to vival og følge av min mor. 

Skrevet

Åååå. Iallefall klarte jeg å gå med to vival og følge av min mor. 

Så bra at du fikk det gjennomført:-) Selv om ikke serumkonsentrasjonen er avgjørende for doseringen, så er som NHD sier noe som er en del av det grunnlaget man vurderer dosering på.

Skrevet

Så bra at du fikk det gjennomført:-) Selv om ikke serumkonsentrasjonen er avgjørende for doseringen, så er som NHD sier noe som er en del av det grunnlaget man vurderer dosering på.

Ja det gikk jo ganske greit i grunn, skulle tro det var noe angstgreier siden vival hjelper. Får se hva serumet er på denne gang da. 

Skrevet

Hva er egentlig serumkonsentrasjon? Serum høres så tegneserie ut.

Det er vel hvor mye medisin en har i kroppen, måler om det er for lite eller for mye. 

Skrevet

Det er vel hvor mye medisin en har i kroppen, måler om det er for lite eller for mye. 

Serum får meg til å tenke på hekser :P Gjelder det alle medisiner? Jeg har aldri målt noe serum.

Skrevet

Serum får meg til å tenke på hekser :P Gjelder det alle medisiner? Jeg har aldri målt noe serum.

Ja det høres jo hekseaktig ut :) Tror det gjelder alle medisiner. Har ikke pleid å gjøre det jeg heller, men denne psykiateren er visst veldig opptatt av det. 

Skrevet

Ja det høres jo hekseaktig ut :) Tror det gjelder alle medisiner. Har ikke pleid å gjøre det jeg heller, men denne psykiateren er visst veldig opptatt av det. 

Hmm...er ikke bare den psykiateren som er opptatt av det. Det er veldig mye serumsnakk på dol også ;)

Skrevet

Hmm...er ikke bare den psykiateren som er opptatt av det. Det er veldig mye serumsnakk på dol også ;)

Ja det er vel det når jeg tenker meg om ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...