Gå til innhold

Bipolar 2. Medisinspørsmål. Nhd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

bruker fluoxetin 40 mg mot bulimi, men det hjelper ikke på depresjonene. Har hyppige stemningsforandringer, og er sjelden på det "jevne". Prøvde lamictal, men måtte slutte pga alvorlige bivirkninger. Ifølge psykiateren min finnes ikke alternativer til lamictal med min diagnose. Stemmer dette? Må jeg virkelig leve med denne ustabiliteten? Andre stemningsstabiliserende medisiner er visst for de med bipolar 1, og ikke for sånne som jeg som har størst problemer med depresjoner. Greier ikke å godta dette. Burde jeg ikke få prøve noe annet? Og hva, i tilfelle?

Skrevet

bruker fluoxetin 40 mg mot bulimi, men det hjelper ikke på depresjonene. Har hyppige stemningsforandringer, og er sjelden på det "jevne". Prøvde lamictal, men måtte slutte pga alvorlige bivirkninger. Ifølge psykiateren min finnes ikke alternativer til lamictal med min diagnose. Stemmer dette? Må jeg virkelig leve med denne ustabiliteten? Andre stemningsstabiliserende medisiner er visst for de med bipolar 1, og ikke for sånne som jeg som har størst problemer med depresjoner. Greier ikke å godta dette. Burde jeg ikke få prøve noe annet? Og hva, i tilfelle?

Min lege sa ihvertfall at viss jeg ikke ville bruke fluoxetin mer (fordi den ikke funket) så sa han at det mest effektive mot depresjon er effexor, men jeg har ikke prøvd den

Anonymkode: 7fabf...8b7

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Litium kan være et godt alternativ til Lamictal ved BP2.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...