Gå til innhold

Er dette utålmodighet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får høre at jeg er en utålmodig person, fordi jeg forventer rask respons.

Jeg har blitt mye avvist og såret i hele mitt liv, og jeg opplever fortsatt å bli det - er det så rart jeg forventer å bli det på nytt?

Jeg har faktisk vært en tålmodig person, så for meg handler det ikke om utålmodighet. Men det å ha blitt så mye avvist har gjort noe med meg. Avvisning er den vondeste følelsen jeg har.

Jeg har ventet tålmodig og forgjves på respons mange ganger - noe som har såret og preget meg gjennom hele livet. 

Jeg har blitt så mye såret oppgjennom tiden at jeg forsøker å beskytte meg mot å bli det på nytt, fordi det er så vondt. Jeg gjør det hele tiden fordi det er så vondt. 

Handler det virkelig om utålmodighet utifra dette, og når jeg er en tålmodighet person ellers?

Anonymkode: 45073...aaf

Skrevet

Dersom du har vanskelig for å gi andre rimelig tid til å gi respons, så synes jeg det er forståelig at andre oppfatter det som utålmodighet. Du beskriver hva du selv anser som årsaken til denne utålmodigheten og hvorfor du har vanskelig for å vente på svar.

Skrevet

Forstår.

Andre vet jo ikke årsaken og tolker det som utålmodighet. 

Takk. 

Skrevet

Forstår.

Takk. 

Det ER jo utålmodighet om du ikke gir folk rimelig tid til å svare/reagere, uansett bakgrunn. Det er nok noe du må gjøre noe med; det er vanskelig/umulig å forandre andre. Men dersom utålmodigheten gjelder folk du kjenner godt kan du jo si litt om hvordan du har det og at du ønsker rask respons, om mulig.

Skrevet

Forstår.

Takk.

Nettopp. I tillegg kommer også det at selv om man skulle vite at en annen ønsker veldig rask respons (og kjenne til grunnen), så er det ikke gitt at det passer med ens egen hverdag, og da blir det en avveining mellom å ta hensyn til egne behov og den andres behov.

Skrevet

Det beste er nok å ta hensyn til andres behov. 

En kan også være forsiktig med å utsette seg for slike situasjoner når en vet at det blir for vondt.

Skrevet

Jeg  støtte bort min bestevenn fordi jeg var så utålmodig, og intens( har bipolar 1 da, så blir litt sånn i perioder hehe)  når det gikk for lang tid før han svarte meg. Jeg slet han ut ( han har samme sykdommen) 

Er enig i at er det noen du kjenner godt, at du forklarer de hvorfor du er utålmodig.  Men skjønner jo at du er det siden du har blitt såret så mange ganger, men dette er det kun du som kan ta tak i...jeg har lært av det å ha støtt en person vekk...sykdom eller ei  :) 

Skrevet

Det beste er nok å ta hensyn til andres behov.

En kan også være forsiktig med å utsette seg for slike situasjoner når en vet at det blir for vondt.

Jeg synes det er greit å ha fokus på gjensidighet i relasjoner. Dermed kan man både formidle sine ønsker og samtidig tåle at de ikke alltid oppfylles av andre.

Det med å ikke utsette seg for "slike situasjoner" er jeg nok noe mer tvilende til, synes det minner litt om en unnvikende strategi.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...