Gå til innhold

Alene med alle tankene, hva gjør man?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt to tøffe uker, og har hatt mange tanker som jeg er alene om. Den siste uka har omtrent all energien min gått med til å tenke, harddisken er full men jeg har ingen å snakke med og den fortsetter bare å bli fullere. Det har begynt å gå utover alt. Jeg prøver å gjøre noe, men jeg blir bare sugd ned. Bare det å ordne opp noe på pc er slik. Jeg orker ikke, vil bare vekk fra alt. Jeg tenker så mye at jeg ikke får sove noe særlig og har mye angst om natta også. Jeg klarer nesten ikke å være sammen med noen lenger og jeg gjør alt for å få være alene. Hva gjør man når det blir slik ? 

Anonymkode: c3f28...be7

Skrevet

Det får bare gå som det går. Får ingen hjelp uansett. Får vel hjelp når det er for sent, når jeg blir syk av det, det er vel det som må til slik som før. Orker ikke kjempe mer i mot og søke hjelp forgjeves mer, det har gjort alt bare verre. Jeg er utslitt. 

Skrevet

Ringe mental helse eller lignende?  Jeg syns det hjelper veldig å få snakke med noen som forstår. 

Skrevet

Jeg har hatt to tøffe uker, og har hatt mange tanker som jeg er alene om. Den siste uka har omtrent all energien min gått med til å tenke, harddisken er full men jeg har ingen å snakke med og den fortsetter bare å bli fullere. Det har begynt å gå utover alt. Jeg prøver å gjøre noe, men jeg blir bare sugd ned. Bare det å ordne opp noe på pc er slik. Jeg orker ikke, vil bare vekk fra alt. Jeg tenker så mye at jeg ikke får sove noe særlig og har mye angst om natta også. Jeg klarer nesten ikke å være sammen med noen lenger og jeg gjør alt for å få være alene. Hva gjør man når det blir slik ? 

Kanskje er nå tiden for å ta i bruk "grubletid".

Skrevet

Jeg orker ikke mer. Og jeg får heller ikle mer hjelp. Det er for mye for meg nå, mer enn jeg klarer å bære. Jeg er utslitt. 

Skrevet

Jeg orker ikke mer. Og jeg får heller ikle mer hjelp. Det er for mye for meg nå, mer enn jeg klarer å bære. Jeg er utslitt. 

Du sier ofte det, Jeg har mye trøst i setningen: "Også dette vil gå over."

Jeg tror mange kan kjenne seg igjen i at livet føles overveldende, spesielt etter å ha gått igjennom hva du har i det siste. Jeg skulle ønske du hadde noen nær deg som kunne være der for deg. Kanskje du kan ringe en hjelpelinje en stund, til det verste stilner?

Skrevet

Jeg har ingen. Jeg har søkt hjelp hos min behandler men han bare avviser meg og tar meg ikke alvorlig i hele tatt. 

Skrevet

Jeg har ingen. Jeg har søkt hjelp hos min behandler men han bare avviser meg og tar meg ikke alvorlig i hele tatt. 

Avviser han deg på de avtalte timene?

Anonymkode: 2ba77...00a

Skrevet

Gjør tankene/problemene konkrete og dermed også mer håndterbare, endel "utfordringer" forsvinner iblant i prosessen fra abstrakt til konkret. Lag en liste, skriv ned hvert eneste problem. Videre setter du opp aktuelle strategier på hvordan disse kan løses. 

Det er høres ut til å være en utfordrende tid å være i, men du står han av. 

Skrevet

Søvn er i hvert fall viktig! Jeg hadde gått til legen og fått noe å sove på. Da det stormet som verst rundt meg var det faktisk legen som foreslo det.

Du trenger ikke be om mange tabletter hvis du har historie med avhengighet. Vær også påpasselig med å spise riktig. Kroppen din trenger all den styrke den kan få. Frisk sjel i et friskt legeme heter det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...