Gjest Skrevet 18. september 2015 Skrevet 18. september 2015 lurer bare på hvilke meds som kan hjelpe en som mg ( hva nå enn det er 😛) til å føle mg mindre dårlig , altså det man kaller i psykiatrien for suicidal. grovt sagt. Spesielt nå som mørketiden kommer igjen. Reagerer fint på effexor, men tydeligvis ikke nok til å ville tenke på fremtiden. God helg. 0 Siter
Trine Skrevet 18. september 2015 Skrevet 18. september 2015 lurer bare på hvilke meds som kan hjelpe en som mg ( hva nå enn det er 😛) til å føle mg mindre dårlig , altså det man kaller i psykiatrien for suicidal. grovt sagt. Spesielt nå som mørketiden kommer igjen. Reagerer fint på effexor, men tydeligvis ikke nok til å ville tenke på fremtiden. God helg. Får du noe terapi i tillegg til AD? Er du på maksdose, eller kan den økes? Tror ikke AD alene gjør store underverker, bare nok til å overleve. Men jeg vet ikke. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 18. september 2015 Skrevet 18. september 2015 Først må diagnosen være avklart.Om det er en depresjon, kan økning av Efexor til maksdose, 375 mg, være første steg. Videre tillegg av et annet AD som f.eks. Remeron. 0 Siter
Gjest Skrevet 18. september 2015 Skrevet 18. september 2015 Får du noe terapi i tillegg til AD? Er du på maksdose, eller kan den økes? Tror ikke AD alene gjør store underverker, bare nok til å overleve. Men jeg vet ikke. Går i såkalt terapi ja..Eller kun med psyk. Hver uke. .Men tenker at jeg dessverre har blitt veldig kynisk og negativ til dette. Har en god grunn da, som er at jeg ikke har blitt noe bedre av flere år med kognitiv terapi. 0 Siter
Trine Skrevet 19. september 2015 Skrevet 19. september 2015 Går i såkalt terapi ja..Eller kun med psyk. Hver uke. .Men tenker at jeg dessverre har blitt veldig kynisk og negativ til dette. Har en god grunn da, som er at jeg ikke har blitt noe bedre av flere år med kognitiv terapi.Jeg er ingen ekspert jeg altså, men jeg fikk behandling av en psykepleier noen mnd før hun forsto at her var det ikke snakk om angst eller depresjon. Depresjon var det så klart, men det ville ikke hjelpe å behandle den alene fordi det ligger noe mer bak. Hun mente at behandlingen man får for spes angst (husker ikke hva det heter, sånn at man skal utsette seg selv for ting) kunne gjøre meg værre. Har du fått noen diagnose? NHD skriver jo det over her. Først må diagnosen være avklart. Og er det en bakenforliggende grunn til depresjonen så må jo denne behandles også. 0 Siter
Gjest Skrevet 19. september 2015 Skrevet 19. september 2015 Først må diagnosen være avklart.Om det er en depresjon, kan økning av Efexor til maksdose, 375 mg, være første steg. Videre tillegg av et annet AD som f.eks. Remeron.Angående depresjon , tok jeg en liten test med behandler for noen mnd. siden og resultatet var innen mild grad av depresjon. Likevel, forandrer dette seg , humøret går i berg og dalbane fra dag til dag. Fikk diagnosen ADHD noen år etter endt skolegang. Pga. av Angst. Selvfølgelig gjemmer jeg jo mye av disse tunge tankene for meg selv, selv om jeg også kan prate åpent om det. Jeg har store vansker med å uttrykke meg med slike ting. Jeg er så annerledes i stolen til behandler, rolig og lyttende. Og selvbilde er rotete på en måte, mye kaos oppe i hodet og dette bekymrer meg ganske mye men jeg kan ikke noe for det. 0 Siter
Gjest Skrevet 19. september 2015 Skrevet 19. september 2015 Jeg er ingen ekspert jeg altså, men jeg fikk behandling av en psykepleier noen mnd før hun forsto at her var det ikke snakk om angst eller depresjon. Depresjon var det så klart, men det ville ikke hjelpe å behandle den alene fordi det ligger noe mer bak. Hun mente at behandlingen man får for spes angst (husker ikke hva det heter, sånn at man skal utsette seg selv for ting) kunne gjøre meg værre. Har du fått noen diagnose? NHD skriver jo det over her. Først må diagnosen være avklart. Og er det en bakenforliggende grunn til depresjonen så må jo denne behandles også.Alltid nyttig å høre fra folk med lignende problematikk. Tror at grunnen til disse tunge tankene rett og slett er hvordan livet har blitt. Har egentlig akseptert det, men kanskje jeg kunne fått mye bedre hjelp enn det jeg har i dag. Bekymrer meg for dette, fordi det er ikke mange flere alternativer enn der jeg går nå for å få behandling. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.