Gå til innhold

Når nettene blir lange, hva gjør dere da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om dere ikke får sove, hva gjør dere for at natten skal bli til dag? 

Ligger dere i senga hele natta eller står dere opp og gjør noe? 

Skrevet

Jeg pleier å legge meg på sofaen, og ha på musikk lavt på anlegget. Da får jeg iallefall slappe av, selv  om det er søvnløst. Ellers ser jeg på netflix, der er det altid noe å se på.

Evnt ligger jeg bare å vrir meg.

Anonymkode: d51de...7eb

Skrevet

bedre med hvile enn ingenting. Jeg blir stressa av å ikke sovne, så jeg klarer ikke å hvile så lenge heller

Skrevet

Hvis man driver med ting blir man sliten og kommer seg ikke "opp om morran", ikke at man gjør det likevel, med mindre man tar sovemedisiner og sovner 19-21.

Skrevet

Jeg kan ikke vaske leiligheten eller noe om natta lenger, er så jæveli lytt ned til de under meg. Synd, for jeg gjorde det før. Ble ikke noe søvn, men helsikes ren leilighet! 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

@slabbedask og @psychopomp: Jeg synes dere i det siste bidrar svært negativt, destruktivt og bidrar til å frata brukere håp om positiv endring.

Skrevet

Apedop?

Jeg synes midler som Vallergan, Tolvon i lav dose, etc. er veldig effektive hvis man sliter med søvn. Særlig hvis problemet er urolig søvn.

Jeg bruker Vallergan ved behov, og da kun 10 mg. Den siste tiden/månedene har jeg ikke hatt behov for å ta det, i helgen har jeg gjort det et par dager (på grunn av noe forferdelig som har skjedd som sender stressnivåene mine minst 30.000 fot opp i lufta). Jeg vet ikke om medisiner som Imovane, etc. fungerer bedre (det er ikke umulig) men det har jeg aldri prøvd. 

Plages ikke nevneverdig av hangover-effekt heller. Gjorde det litt av Tolvon, men ikke Vallergan.

Men vi er jo alle forskjellige.

Skrevet

@slabbedask og @psychopomp: Jeg synes dere i det siste bidrar svært negativt, destruktivt og bidrar til å frata brukere håp om positiv endring.

Kan dere ikke bare stenge oss ute da, siden vi er sånn til bry og åpenbart uønsket her?

Ellers hadde det sikkert hjulpet å få tilbud om virksom behandling og ikke bare piller man blir dopet ned av. Da hadde ikke lenger vært noen grunn til å sitte her og klage 24/7.

Skrevet

Jeg synes midler som Vallergan, Tolvon i lav dose, etc. er veldig effektive hvis man sliter med søvn. Særlig hvis problemet er urolig søvn.

Jeg bruker Vallergan ved behov, og da kun 10 mg. Den siste tiden/månedene har jeg ikke hatt behov for å ta det, i helgen har jeg gjort det et par dager (på grunn av noe forferdelig som har skjedd som sender stressnivåene mine minst 30.000 fot opp i lufta). Jeg vet ikke om medisiner som Imovane, etc. fungerer bedre (det er ikke umulig) men det har jeg aldri prøvd. 

Plages ikke nevneverdig av hangover-effekt heller. Gjorde det litt av Tolvon, men ikke Vallergan.

Men vi er jo alle forskjellige.

Jeg har ikke noe imot Vallergan. Jeg brukte 10 mg her forleden og det hjalp på. Jeg fikk ikke noe særlig hangover av 10 mg jeg heller. Jeg syns begrepet "apedop" er litt morsomt. Det kalles kanskje mørk humor. Men det er selvsagt ikke bra med humor som andre plages av.

Skrevet (endret)

Jeg har ikke noe imot Vallergan. Jeg brukte 10 mg her forleden og det hjalp på. Jeg fikk ikke noe særlig hangover av 10 mg jeg heller. Jeg syns begrepet "apedop" er litt morsomt. Det kalles kanskje mørk humor. Men det er selvsagt ikke bra med humor som andre plages av.

Med "apedop" forbinder jeg egentlig mest Nozinan og eventuelt Truxal. Altså gamle sederende AP.

Jeg tror begrepet kommer av at disse stoffene gis til personer som har hatt langvarige rusproblemer, og som tenker at det er en god ide å knaske minimum 5-dobbel dose i håp om å få ruseffekt. Det får man jo ikke, heller motsatt. Man blir apatisk av så høye doser antipsykotika. Som en ape. Kanskje AP-dop hadde vært en bedre benevnelse? :)

Endret av issomethingwrong
Skrevet

Med "apedop" forbinder jeg egentlig mest Nozinan og eventuelt Truxal. Altså gamle sederende AP.

Jeg tror begrepet kommer av at disse stoffene gis til personer som har hatt langvarige rusproblemer, og som tenker at det er en god ide å knaske minimum 5-dobbel dose i håp om å få ruseffekt. Det får man jo ikke, heller motsatt. Man blir apatisk av så høye doser antipsykotika. Som en ape. Kanskje AP-dop hadde vært en bedre benevnelse? :)

Ja, det er narkis-slang. De hvite pillene er best, vet du. :)

Skrevet

Jobber mindre, blir naturlig trett tidligere, ellers er det som før 

Skrevet

Noen erfaringer med Sarotex?

Anonymkode: fc8fb...22f

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...