AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 Skrevet 20. september 2015 Kan det ha sammenheng eller er det to forskjellige lidelser? Jeg har vært stabil en stund nå, men nå er jeg veldig nedstemt og gira om hverandre igjen. Kanskje det er høsten som påvirker meg. Anonymkode: da0e7...76d 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 20. september 2015 Skrevet 20. september 2015 Det er ganske vanlig at personer med BP har et personlig årstidsforløp på sin sykdom.Ville du kommet på å nevne årstiden om det var sommer? Uansett skal en depresjon behandles på samme måte uavhengig av årstid. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 Skrevet 20. september 2015 Det er ganske vanlig at personer med BP har et personlig årstidsforløp på sin sykdom.Ville du kommet på å nevne årstiden om det var sommer? Uansett skal en depresjon behandles på samme måte uavhengig av årstid.Hvis jeg registrerte at dette var noe som gjentok seg hver sommer, ville jeg også reagert på at det var den årstiden. At det blir tyngre utover høsten er noe jeg har sett over lengre tid. Topper seg når det nærmer seg jul og jeg har hovedansvaret for å lage juleforberedelser og skape en hyggelig jul for alle gjestene, når jeg egentlig ikke orker noe.Jeg har ingenting mer å gå på når det gjelder behandlinger, men skal prøve å gå mer turer ut i naturen. Det er nok bare det som kan gi litt mer effekt som forebygging nå. Anonymkode: da0e7...76d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 Skrevet 20. september 2015 Hvilken behandling får du?Selv merker jeg forverring på våren, og også før menstruasjon, så tror absolutt det kan ha sammenheng med årstid. Anonymkode: ac1fd...e1a 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 Skrevet 20. september 2015 Hvilken behandling får du?Selv merker jeg forverring på våren, og også før menstruasjon, så tror absolutt det kan ha sammenheng med årstid.Anonymkode: ac1fd...e1aJeg bruker lithium og ad. Tror behandlingen er så bra som den kan være. Men jeg kommer nok likevel ikke helt utenom mer ustabile perioder. Håper jeg slipper de lange og tunge nedturene, og ihvertfall slik jeg var i fjor høst/vinter. Anonymkode: da0e7...76d 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.