AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 Skrevet 20. september 2015 Jeg har problemer med aktiviteter som ikke er lystbetont. Som:Sosialt samvær, renhold, og jobbing. Dette har jeg hatt i mange år. Jeg er ung ufør grunnet schizofreni, liksom. Burde jeg skamme meg? Jeg lever som ett dovendyr på valium...Har aldri hatt en ambisjon, eller en plan. Nå raser årene forbi, og jeg er så slapp, blitt mindre slapp etter jeg byttet medisin dog. Men jeg har helt sinnsyke krav til egentid og avslapping. Jeg kan bli stresset av å måtte gjøre noe om flere dager... Er det mulig å bli ett arbeidsjern som gjør nytte for seg? Anonymkode: 0d8a8...bf6 0 Siter
Solemnity Skrevet 20. september 2015 Skrevet 20. september 2015 Jeg tror enkelte bare har lavere energinivå. De med schizofreni eller andre psykiske sykdommer kan ofte falle under den gruppen, også autister og de som er spesielt introverte.Når det er sagt, så mener jeg man burde sikre noen aspekter før man jobber med å akseptere seg selv: Kostholdet må være næringsrikt og sukker-fattig, medisiner må vurderes som synderen, fysiske sykdommer må utelukkes, depresjon må behandles og trening burde være en del av hverdagslivet.Forutsatt at alt dette er gjort og gjøres, så må man innse at alle er forskjellige og at enkelte har litt mindre å bidra med på de mer energiske arenaene. 0 Siter
slabbedask Skrevet 20. september 2015 Skrevet 20. september 2015 Jeg har problemer med aktiviteter som ikke er lystbetont. Som:Sosialt samvær, renhold, og jobbing. Dette har jeg hatt i mange år. Jeg er ung ufør grunnet schizofreni, liksom. Burde jeg skamme meg? Jeg lever som ett dovendyr på valium...Har aldri hatt en ambisjon, eller en plan. Nå raser årene forbi, og jeg er så slapp, blitt mindre slapp etter jeg byttet medisin dog. Men jeg har helt sinnsyke krav til egentid og avslapping. Jeg kan bli stresset av å måtte gjøre noe om flere dager... Er det mulig å bli ett arbeidsjern som gjør nytte for seg? Anonymkode: 0d8a8...bf6Det er ikke lett når man er dopet ned på piller. 1 Siter
Psychopomp Skrevet 20. september 2015 Skrevet 20. september 2015 Det er ikke lett når man er dopet ned på piller.Det der er ikke lov å si, vet du... det er jo gjødsel. 0 Siter
slabbedask Skrevet 20. september 2015 Skrevet 20. september 2015 (endret) Det der er ikke lov å si, vet du... det er jo gjødsel. Endret 20. september 2015 av slabbedask 1 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 20. september 2015 Skrevet 20. september 2015 Det ligger ofte til sykdommen schizofreni at en påvirkes negativt nettopp på dette området. Du er langt fra den eneste.Det kalles negative symptomer og kan bare i noen grad bedres med medisiner. Uten medisiner blir det enda verre.Jeg er sikker på at det er bedre å sette seg små mål om endring i positiv retning enn å sette seg kjempehøye mål som det å skulle bli et arbeidsjern. Hva med et mål om å gå en tur på minst en halv time hver dag? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 Skrevet 20. september 2015 Takk for svar. Jeg forventet å bli fordømt, men det ble jeg ikke Anonymkode: 0d8a8...bf6 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 Skrevet 20. september 2015 Takk for svar. Jeg forventet å bli fordømt, men det ble jeg ikke Ønsker du å bli fordømt? Prøv å VG Nett eller Hegnars forum.Lykke til. Anonymkode: 0e262...ef6 0 Siter
Inner self Skrevet 20. september 2015 Skrevet 20. september 2015 (endret) Er vel greit her. Endret 20. september 2015 av Inner self 0 Siter
Psychopomp Skrevet 20. september 2015 Skrevet 20. september 2015 Det er viktig å huske på at det er uhensiktsmessig å ha noe som helst av følelser ovenfor hva andre sier, tenker og føler. 0 Siter
mxxmas Skrevet 21. september 2015 Skrevet 21. september 2015 Det er ikke vondt i viljen, det er sykdom. Jeg har det akkurat likedan i perioder. I andre perioder fungerer jeg kjempegodt. Men jeg har bipolar og antisosial. 0 Siter
Gjest Gargamel Skrevet 21. september 2015 Skrevet 21. september 2015 Jeg har problemer med aktiviteter som ikke er lystbetont. Som:Sosialt samvær, renhold, og jobbing. Dette har jeg hatt i mange år. Jeg er ung ufør grunnet schizofreni, liksom. Burde jeg skamme meg? Jeg lever som ett dovendyr på valium...Har aldri hatt en ambisjon, eller en plan. Nå raser årene forbi, og jeg er så slapp, blitt mindre slapp etter jeg byttet medisin dog. Men jeg har helt sinnsyke krav til egentid og avslapping. Jeg kan bli stresset av å måtte gjøre noe om flere dager... Er det mulig å bli ett arbeidsjern som gjør nytte for seg? Anonymkode: 0d8a8...bf6Jeg har inntrykk av at du bruker veldig mye energi på å skamme deg, evt skamme deg for at du ikke skammer deg, men det blir jo omtrent det samme. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. september 2015 Skrevet 21. september 2015 Skam er en av mine vanligste følelser ja, desverre. Anonymkode: 0d8a8...bf6 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.