stjernestøv Skrevet 21. september 2015 Skrevet 21. september 2015 Jeg har så lite å snakke om med folk, mine tanker er så få? Dette har vel med AP å gjøre? Får vel mindre tanker da? Bare sitter der og glor. Savner å være engasjert. 0 Siter
slabbedask Skrevet 21. september 2015 Skrevet 21. september 2015 Jeg har så lite å snakke om med folk, mine tanker er så få? Dette har vel med AP å gjøre? Får vel mindre tanker da? Bare sitter der og glor. Savner å være engasjert. Man blir dessverre ofte sånn av medisiner. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 21. september 2015 Forfatter Skrevet 21. september 2015 Man blir dessverre ofte sånn av medisiner.Ja, skulle ønske jeg klarte meg uten. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 21. september 2015 Forfatter Skrevet 21. september 2015 Og når sykepleieren er her har jeg lite å si, så det blir jo veldig kjedelig for han. Må dra ordene ut av meg, jeg har rett og slett ikke nok tanker. Savner det. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 21. september 2015 Skrevet 21. september 2015 Finnes det noen av dine mange problemer som du tenker skyldes sykdommen din og ikke skyldes medisiner?Hvis sykdommen ikke fører til neon problemer, har du kanskje ikke en sykdom? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 21. september 2015 Forfatter Skrevet 21. september 2015 Finnes det noen av dine mange problemer som du tenker skyldes sykdommen din og ikke skyldes medisiner?Hvis sykdommen ikke fører til neon problemer, har du kanskje ikke en sykdom?Rarheten skyldes sikkert sykdommen, er forbannet på denne sykdommen. Klarer ikke leve et normalt liv, så noe skyldes vel sykdom. Men har jo tenkt jeg kan bli rar av medisiner og da, så jeg vet ikke helt. Men det virker som jeg blir verre og verre, og jeg hadde flere tanker uten AP. Kan lite tanker og apati skyldes sykdommen da? Er alt sykdommen da? Medisiner har jo bivirkninger og. 0 Siter
mxxmas Skrevet 21. september 2015 Skrevet 21. september 2015 Sluttet På litium og nå endelig snakker jeg 0 Siter
stjernestøv Skrevet 21. september 2015 Forfatter Skrevet 21. september 2015 Sluttet På litium og nå endelig snakker jegJa da var det nok den som gjorde det. Skulle ønske jeg klarte meg uten AP. 0 Siter
mxxmas Skrevet 21. september 2015 Skrevet 21. september 2015 Ja da var det nok den som gjorde det. Skulle ønske jeg klarte meg uten AP. jeg går fremdeles på AP. Jeg trodde sykdommen gjorde det, det at jeg hadde hatt psykose, da en venn som ikke hadde møtt meg på noen år sa jeg var blitt sløv av medisinene. Skjønte ikke at det var økningen av litium før nå, når jeg har sluttet. Klarer å prate mye mer. Det er jo en viss teoretisk mulighet for at jeg for tiden er hypoman og derfor snakker mer, men jeg tror mer jeg har blitt MEG SELV! 0 Siter
stjernestøv Skrevet 21. september 2015 Forfatter Skrevet 21. september 2015 jeg går fremdeles på AP. Jeg trodde sykdommen gjorde det, det at jeg hadde hatt psykose, da en venn som ikke hadde møtt meg på noen år sa jeg var blitt sløv av medisinene. Skjønte ikke at det var økningen av litium før nå, når jeg har sluttet. Klarer å prate mye mer. Det er jo en viss teoretisk mulighet for at jeg for tiden er hypoman og derfor snakker mer, men jeg tror mer jeg har blitt MEG SELV!Ikke godt å si hva det er da, å være hypoman er vel ikke bra. 0 Siter
mxxmas Skrevet 21. september 2015 Skrevet 21. september 2015 Ikke godt å si hva det er da, å være hypoman er vel ikke bra. hm det kan vel være både bra og dårlignei jeg vet ikke jeg altså. 0 Siter
Gjest Liten40 Skrevet 21. september 2015 Skrevet 21. september 2015 Men det er veldig vanskelig, den balansegangen. Man blir faktisk litt tanketom av AP. Jeg slutter stadig vekk, så jeg ser endringen. Får en fin uke eller to uten medisiner, og så raser det sammen. Og man sitter igjen og lurer på om det er verdt det eller ei. Kanskje er svaret å komme seg på lavest mulig dose, så man beholder litt av seg selv og samtidig er beskyttet. Men da må man tåle litt rarhet og angst. 0 Siter
påskelilje Skrevet 21. september 2015 Skrevet 21. september 2015 Kan du ikke se nyheter og dokumentarprogrammer på TV - da har du temaer du snakke med folk om. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 21. september 2015 Forfatter Skrevet 21. september 2015 Men det er veldig vanskelig, den balansegangen. Man blir faktisk litt tanketom av AP. Jeg slutter stadig vekk, så jeg ser endringen. Får en fin uke eller to uten medisiner, og så raser det sammen. Og man sitter igjen og lurer på om det er verdt det eller ei. Kanskje er svaret å komme seg på lavest mulig dose, så man beholder litt av seg selv og samtidig er beskyttet. Men da må man tåle litt rarhet og angst. Prøvde på lav dose men det gikk ikke så bra, takler ikke rarhet og angst. Men må vel etter hvert venne meg til det. Syns det er urettferdig at jeg må ta medisiner, skulle klart meg uten. Må vel klare det en gang. Blir så tørr i munnen og, men det er jo ingenting i forhold til tanketomhet. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 21. september 2015 Forfatter Skrevet 21. september 2015 Kan du ikke se nyheter og dokumentarprogrammer på TV - da har du temaer du snakke med folk om.Men det er jo ikke noe som interesserer meg, får det ikke med meg uansett. Prøvde til og med å se åndenes makt i går, det var kjedelig. Likte det før...uten medisiner. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 21. september 2015 Forfatter Skrevet 21. september 2015 Finnes det noen av dine mange problemer som du tenker skyldes sykdommen din og ikke skyldes medisiner?Hvis sykdommen ikke fører til neon problemer, har du kanskje ikke en sykdom?Men hvis det er sykdommen som fører til så mange problemer, burde ikke medisinen hjelpe? 0 Siter
mxxmas Skrevet 21. september 2015 Skrevet 21. september 2015 Men hvis det er sykdommen som fører til så mange problemer, burde ikke medisinen hjelpe?medisinen kan ikke ta alt, sa de til meg på DPS 0 Siter
stjernestøv Skrevet 21. september 2015 Forfatter Skrevet 21. september 2015 medisinen kan ikke ta alt, sa de til meg på DPSDet er jo synd, føler jeg har så dårlig livskvalitet pga alt dette. Når jeg tar to vival blir rarheten mindre, men kan jo ikke ta vival hver dag heller. 0 Siter
mxxmas Skrevet 21. september 2015 Skrevet 21. september 2015 Det er jo synd, føler jeg har så dårlig livskvalitet pga alt dette. Når jeg tar to vival blir rarheten mindre, men kan jo ikke ta vival hver dag heller. da jeg var uten abilify og avogtil da jeg brukte mindre dose hadde jeg sånn dritmerkeligrarhet i hjernen, men sobril hjalp. men det får en jo bare når en er innlagt. men hjalp å øke dosen til 20 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.