Gå til innhold

Medisiner og mangel på stemningsfølelser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg var på det sykeste så kunne de gitt meg hva som helst.  Bare jeg slapp følelser.  Følelser var bare noe vondt og komplisert. 

Etter hvert er det enkelte følelser jeg savner.  Spesielt stemningfølelser.  Når våren kommer med blomster og fuglekvitring.  Høre på musikk som gav stemningfølelser.  Når julen nærmer seg med julebakst.  Det er så mye i livet som gir oss en god stemningsfølelse.  Og ja, jeg savner det.  Jeg kan fremdeles glede meg over enkelte ting, men noe mangler.  Jeg har ikke lenger denne dra kraften som kunne dra meg opp fra dype daler. Jeg vil likevel ikke bli så syk igjen som jeg var, så jeg fortsetter med medisinene.  

Jeg tenkte på dette tidligere når jeg kjørte til jobb og hørte på den musikken som jeg vet ville gitt meg stemningsfølelse før,  og nå ser jeg at tema om medisiner kommer opp igjen her også. Jeg tror stemningsfølelser beriker menneskene.  Jeg mener dette er noe alle her godt kan ha i tankene når enkelte stadig vil seponere medisiner. Ikke for å råde andre til å seponere, men for å ha forståelse for at dette er et tilbakevendende tema. Ha forståelse for at også medisiner kan gjøre det vanskeligere å glede seg over ting i hverdagen. 

Bare for å ha det klart så skriver jeg ikke dette for å kritisere noen.  Jeg har heller ingen spesielle i tankene.  Jeg bare deler tanker jeg har om tema, som jeg mener er viktige.  Selv fortsetter jeg å bruke medisiner, og jeg anbefaler ingen å seponere.  Alle må vurdere fordeler mot ulemper.  Ikke bare for seg selv, men også med tanke på de nærmeste. Så det handler ikke om å seponere, men ha forståelse.  

Anonymkode: 0daf0...59a

Skrevet

Jeg har stor forståelse for det, man blir avstumpet av medisiner det er sikkert. 

Skrevet

Jeg har stor forståelse for det, man blir avstumpet av medisiner det er sikkert. 

Det er nok det med enkelte medisiner, alt etter hvordan vi reagerer.   Men likevel må vi huske hvorfor vi bruker medisiner og hva som er alternativet.  

Skrevet

Det er nok det med enkelte medisiner, alt etter hvordan vi reagerer.   Men likevel må vi huske hvorfor vi bruker medisiner og hva som er alternativet.  

Ja alternativet er vel verre dessverre. 

Skrevet

mister ikke følelser av medisiner jeg

de tar liksom bare det som er sykdom

ikke følelser, som er del av livet og personligheten

Skrevet

mister ikke følelser av medisiner jeg

de tar liksom bare det som er sykdom

ikke følelser, som er del av livet og personligheten

Det må du være glad for.  Vi reagerer nok alle forskjellig. 

Skrevet

Det må du være glad for.  Vi reagerer nok alle forskjellig. 

tja selv på medisiner blamerte jeg meg ekstremt pga hypomani midt i byen så vi har alle vårt :P

Skrevet

tja selv på medisiner blamerte jeg meg ekstremt pga hypomani midt i byen så vi har alle vårt :P

Det er vel derfor vi bør være litt forsiktige med å uttale oss om det vi ikke selv har opplevd. Det er ihvertfall noe jeg selv har kommet frem til gjennom livet.  Jeg har kanskje ikke sagt så mye, men jeg har hatt sterke meninger om mye, som jeg har endret på etter å ha opplevd det selv. 

Skrevet

Det er vel derfor vi bør være litt forsiktige med å uttale oss om det vi ikke selv har opplevd. Det er ihvertfall noe jeg selv har kommet frem til gjennom livet.  Jeg har kanskje ikke sagt så mye, men jeg har hatt sterke meninger om mye, som jeg har endret på etter å ha opplevd det selv. 

hæ??????????? jeg bare sa at jeg selv opplevde det annerledes det må vel være lov????????????? ikke alle er like! må vel få uttale seg for det! 

Skrevet

hæ??????????? jeg bare sa at jeg selv opplevde det annerledes det må vel være lov????????????? ikke alle er like! må vel få uttale seg for det! 

Tror du misforstår nå.

Jeg mente bare at på grunn av at vi er så forskjellige skal vi være forsiktige med å uttale oss.  Det var ikke rettet på deg eller på det du skrev. Det var generelt. 

Håper du forstår nå hva jeg mener.  Jeg må kanskje bare trekke meg ut når jeg likevel ikke klarer å forklare meg.  Misforståelser kan gjøre mer skade enn nytte. 

Skrevet

Jeg sa bare min erfaring, jeg påstod ikke at den gjaldt alle så jeg skjønte ingenting hvor den kom fra din kommentar, du  sier den var generelt , men den var jo skrevet under mitt sitat! Da tar jeg det jo personlig! ingen grunn til å trekke seg ut av forum, sikkert jeg som overreagerer!!

Skrevet

Jeg sa bare min erfaring, jeg påstod ikke at den gjaldt alle så jeg skjønte ingenting hvor den kom fra din kommentar, du  sier den var generelt , men den var jo skrevet under mitt sitat! Da tar jeg det jo personlig! ingen grunn til å trekke seg ut av forum, sikkert jeg som overreagerer!!

Jeg svarte jo på din kommentar.  Det var det du skrev og som også jeg sier at vi er forskjellige som var grunnlaget for kommentaren. Når jeg tenkte generelt så tenker jeg på de med høy BMI, manier, depresjoner, anoreksia og alle som har sitt å stri med.  Det er ofte så lett å stå på sidelinjen å si hva andre skal gjøre. Det er lett å si at andre må ta seg sammen. Jeg hørte en kommentar fra en som var flink til å si hva andre i en spesiell situasjon skulle gjøre. Når hun selv havnet i samme situasjon så sa hun: Jeg visste ikke at det var så vanskelig. 

Når vi kommuniserer muntlig så har vi kroppspråk og tonefall som hjelp til å bli forstått.  Jeg er ganske sikker på at du ville forstått hva jeg mente hvis vi snakket muntlig sammen.  Jeg har opplevd flere ganger på dol at jeg blir misforstått nettopp på grunn av det.  Vi har jo smilefjes som nok kan erstatte litt av kroppspråk og tonefall.  Men jeg er ikke så flink til å forstå hva de betyr.  

Jeg er redd for å trykke send nå.  For meg ser det opplagt ut hva jeg mener.  Men jeg er ikke så lenger sikker på at det er det for andre. Men ingenting var negativt rettet mot det du skrev. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...