Gå til innhold

alternativ til quetiapin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!  Har kaosjeg at  tankekjør som er uutholdelig om dagen!  Og psykisk smerteh...bruker ellers lamictal, lithium og lliten dose cipralex mot bipolar 1. Tør ikke ta quetuapin da jeg har lest at det kan gi blodpropp og slag. Vi har det i familien så...fins det noe annet jeg kan ta i stedet??? 

Livet mitt har vært vanskelig de siste 5 åra,  og spess den siste tiden her. Har bl a mista min aller beste venn for han ville ikke ha noe mer med meg å gjøre. Vet jeg kan være intens i perioder,  og svært utålmodig og det orket han ikke mer. Han har samme lidelsen. Hatt en lang nedtur etter det :( og så trodde jeg nå at jeg skulle få en hypoman periode, men fikk kun dette kaoset og psyk smerte og panikkfølelse og et voldsomt raseri.  Samtidig som jeg føler meg litt utmatta...er det en blandet episode tro?  

Fikk diagnosen for 2 år siden.  Og jeg hater at den har kontrollen over meg. Som om noen sitter å styrer i spaker uten min kontroll. 

I tillegg nå så har jeg begynt å bli paranoid med vrangforestillinger og følelsen av at jeg har gjort noe forferdelig galt.  Har vært psykotisk før og dit vil jeg ikke igjen!   

På forhånd takk for svar...anyone? 

Skrevet

Alle atypiske AP har vel noen  blodpropp bivirkninger (som skjer svært skjeldent)? Har du hengt deg opp i dette, så kanskje de gamle er da mer fornuftig? Som type nozinan, el truxal.

Nå tror jeg ikke slag skjer ofte pga atypiske AP. Jeg selv har masse slikt i en gren av familien, og jeg går på sånn. Det er vel ikke så sannsynlig? Eller er det noe spesiellt på quentapin?

Anonymkode: b9f0e...3e8

Skrevet

Takk for svar.

Jeg leste det under advarsler og forsiktighetsregler...og da får jo jeg selvfølgelig noia hehe. Men kanskje det er lurt å ta de ihvertfall i de verste periodene...

Skrevet

Det er bortkastet å spørre om pasienterfaringer, men hvis du vil ha det likevel så er min mening at ziprasidon er kjempebra mot opphisselse og hypertenking.

Skrevet

Syns det er greit å høre andres erfaringer jeg da...takk for tips begge to ihvertfall. Skal snakke med psykiatern til uka og da skal jeg høre om å få noe annet. 

Skrevet

Jeg kan ikke ta seroquel/quitiapin pga restless legs og bulimi, så jeg bruker Abilify!

Skrevet

Restless legs høres ikke noe godt ut...jeg  har prøvd quetiapin 2 ganger og andre gangen fikk jeg smerter i beina....så bra at jeg får tips om enda en...takk :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...