Gå til innhold

Hva er mest vanne dannene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av Sobril og paralgin forte, for en med angst?!

Anonymkode: c8dc5...f5a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir jo å sammenligne epler og pærer. Paralgin Forte har jo ingen dokumentert effekt mot angst.

Jeg er tilbøyelig til å tro at for en med angst er Sobril mest vanedannende, mens for en med kroniske smerter er Paralgin Forte mest vanedannende. Årsaken er at det virker på tilstanden.

Men hvis jeg mot angst hadde valget mellom å ta Sobril og Paralgin Forte, hadde jeg enkelt valgt Sobril. Det er jo et anxiolytikum.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Enig med ISW

Skrevet

For mange år siden så fikk jeg alopam av legen min.  Syns den hadde god effekt på meg. Fins den enda? Jeg har spurt psykiatern om å få sobril eller lignende men det får jeg ikke, for er så vanedannende. Ble jo aldri sånn avhengig av alopamen da....

Skrevet

For mange år siden så fikk jeg alopam av legen min.  Syns den hadde god effekt på meg. Fins den enda? Jeg har spurt psykiatern om å få sobril eller lignende men det får jeg ikke, for er så vanedannende. Ble jo aldri sånn avhengig av alopamen da....

Alopam = Sobril.

Oksazepam begge deler.

Skrevet

Går du på ssri for angst, får du neppe full virkning av paralgin forte. Jeg har tatt det før og etter jeg begynte på zoloft, og fant ut att ssri medisiner fjerner virkningen av kodeinet. Det kan vist også AP gjøre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...