Gå til innhold

syns det går litt fort, men jeg sover mye!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man kan vel ikke ha hypomani om man sover mye?

Eller kan det at man går på abilify maintena gjøre at man likevel sover mye?

Eller er man på vei opp, bare at manien ikke har fått sin "FORLØSNING"?

Da jeg fikk manisk psykose, hadde jeg en utrolig lang, flere mnd lang, periode med hypomanisymptomer og manisymptomer uten å sove lite.

Kanskje jeg aldri får min forløsning pga abilify maintena!

Ble skrevet ut fra akutt psyk pga utagering og da fikk jeg en vurdering av akutt team som sa jeg var i en manisk fase. Men kan jo ikke være det når jeg blir skrevet ut og jeg sover mye uten sovemedisin. Nei jeg skjønner ingenting. ER JEG MEG SELV`?

Før jeg ble innlagt lang tid for manisk psykose hadde jeg en en/to dagers innleggelse for hypomani, men ble skrevet ut fordi jeg sov mye :P

Denne innleggelsen fikk jeg så mye sove meds at jeg glemte halvparten!! Men bare tok i mot jeg, trengte de ikke, ELler trengte de fordi zypexa ga meg restless legs!

Er jeg meg? eller er jeg hypoman?????????????

Skrevet

Jeg skal kjøpe et sjal idag og kanskje en islamsk bukse av en jente, vurderer konvertere til islam selv om jeg ikke tror, og jeg har kjøpt 3 hijabs men jeg er ikke fornøyd med fargene. Tok på hijab og bukse, rev av klærne på overkroppen og løp etter en jente som ropte HVA FAEN ER DET! Er så fornærmet over at muslimer tror jeg er en hore og vil brenne i helvete at jeg vurdreer konvertere selv selv om jeg ikke tror! Og vil provosere naken! Men greier kontrollere det nå.

Skrevet

Dette er pga traumer der jeg halv bevisstløstpga alkohol har blitt voldtatt av muslimske gutter! men en gang av norsk taximann

Skrevet

Du virker veldig ulik hvordan du er når du er i en frisk fase av din sykdom. Intensiteten og impulsiviteten minner om slik du har vært under tidligere manier. Har du tett kontakt med dps nå ?

Hvis du ikke får tilstrekkelig hjelp, så synes jeg du skal be din tante om å forsøke å bidra til at du ivaretas bedre. Dersom de du forholder deg til i psykiatrien nå, ikke vet at du ikke har denne formen for impulsivitet og tendens til utagering når du er frisk, så er det ikke gitt at de skjønner i hvilken grad din oppførsel nå er fremkalt av din bipolar lidelse. Husker du tiden før du fikk litium? Da ble jo det meste du gjorde tolket ut i fra et helt annet perspektiv, og når du så fikk litium så forsvant all utageringen.

Skrevet

jeg blir så provosert av folk i hijab at jeg må ta på en selv! hey allah!

Skrevet

fikk endelig kjøpt en hijab som var kledelig! :D føler jeg klarer roe meg i offentligheten når jeg går med den. så da har jeg funnet en mestringsmekanisme

Skrevet

men kan aldri ta litium igjen.

Synes du det er bedre slik du nå er, enn om du har noen kilo for mye?  Hva tror du dine nærmeste mener om det?

Anonymkode: cded4...cc1

Skrevet (endret)

Synes du det er bedre slik du nå er, enn om du har noen kilo for mye?  Hva tror du dine nærmeste mener om det?

de er ikke snakk om noen kg. noen kg godtok jeg i lang tid. men det er snakk om 40 pluss kg.

jeg skal ringe tanta mi og si fra om at jeg har begynt med hijab en av dagene så får vi se.

Endret av mxxmas
Skrevet

de er ikke snakk om noen kg. noen kg godtok jeg i lang tid. men det er snakk om 40 pluss kg.

jeg skal ringe tanta mi og si fra om at jeg har begynt med hijab en av dagene så får vi se.

Fortsatte du å gå oppover eller hadde vekten stabilisert seg der du er nå?

Skrevet

Fortsatte du å gå oppover eller hadde vekten stabilisert seg der du er nå?

den fortsatte å gå oppover.

jeg gikk opp fra 50 til 72. så til 80. og så til 90. da sa det stopp. er tross alt eksbulimiker og har veid 46 så dette takler jeg ikke.

Skrevet

jeg må også øke og øke på dosen lithionit, og får mer bivirkninger uten virkning og må øke igjen

trodde ikke litium var slik!

Skrevet

jeg må også øke og øke på dosen lithionit, og får mer bivirkninger uten virkning og må øke igjen

Er det ikke noe med at hvis du slutter og begynner igjen så virker det ikke?

Skrevet

Er det ikke noe med at hvis du slutter og begynner igjen så virker det ikke?

er først nå jeg har slutta

bare slurva før

men de sier jeg lå lavt i speil. men slik gikk jeg over en mnd uten ta de gjorde noe og da endte det med innleggelse, seff zyprexa og enda mer vektøkning. men da innså jeg at litiumen er synderen. for jeg spiste IKKE mer! jeg bare drakk masse melk! og nå er det suget etter melk og cola borte og vekta vil gå ned! 

Skrevet

Jeg blir litt skeptisk når jeg leser om erfaringene dine.  Jeg trodde også før jeg begynte at lithium ikke var som medisiner der du måtte øke etter en stund for å få effekt.  Det forbinder jeg mest med benzo. Håper NHD kan gi et skikkelig svar på dette, han som sikkert har flere pasienter på lithium.

Skrevet

I tillegg får litium meg til å kaste opp hver gang jeg pusser tennene og jeg blir avhengig av medisin mot sure oppstøt.

alt dette er jeg nå kvitt.

Skrevet

Jeg blir litt skeptisk når jeg leser om erfaringene dine.  Jeg trodde også før jeg begynte at lithium ikke var som medisiner der du måtte øke etter en stund for å få effekt.  Det forbinder jeg mest med benzo. Håper NHD kan gi et skikkelig svar på dette, han som sikkert har flere pasienter på lithium.

men jeg har brukt det i 11 år eller noe sånt og gått opp fra 50 til 90 så ikke rart jeg må øke, og lidelsen forverret seg med manisk psykose da jeg slurvet osv... ikke vet jeg .

Skrevet

I tillegg får litium meg til å kaste opp hver gang jeg pusser tennene og jeg blir avhengig av medisin mot sure oppstøt.

alt dette er jeg nå kvitt.

Jeg har fått inntrykk i senere tid at du har fått noe annet å slite med.  Noe som sannsynligvis vil kunne utvikle seg til å bli verre.  Håper du kan få den hjelpen du trenger for å bli stabil igjen. 

Skrevet

Jeg har fått inntrykk i senere tid at du har fått noe annet å slite med.  Noe som sannsynligvis vil kunne utvikle seg til å bli verre.  Håper du kan få den hjelpen du trenger for å bli stabil igjen. 

må nok lære å leve medisinfritt, om ikke abilify maintena lar være å hindre meg i å gå ned i vekt

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...