Gå til innhold

HUMØRSVINGNINGER AV AD?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man bli enda mer ustabil i humøret med ad?  Det går for tiden så mye opp og ned. Tror ingen fagfolk vil engang vurdere ny utredning. Og blir bare ikke bedre etter flere år med samme diagnoser og litt meds.     Er ikke rundet tredve enda,og sjefene i psyk. sender mg vekk for å hvile litt?   Blir så frustrert og lei meg. Er det rart jeg må hvile. 

Skrevet

Ja, det kan man nok. Spesielt hvis man har problemer i bipolarspektrumet. Da er antidepressiva er ikke bare forbundet med økte problemer med mani og hypomani, men også større grad av følelsesmessig ustabilitet.

jeg har aldri blitt utredet for bipolar, ikke skikkelig. Kun et par spm som jeg ikke klarte å finne ut av så jeg gjettet bare. Siden jeg ikke er på benzo lenger i lang tid,  har følelser tatt helt overhånd og det blir for mye for mg å takle alene.   Men hvile, ja det får jeg mer enn nok av. Er oppe nå da. Når skal sovepiller fungere egentlig.... Kremt.  

Skrevet

jeg har aldri blitt utredet for bipolar, ikke skikkelig. Kun et par spm som jeg ikke klarte å finne ut av så jeg gjettet bare. Siden jeg ikke er på benzo lenger i lang tid,  har følelser tatt helt overhånd og det blir for mye for mg å takle alene.   Men hvile, ja det får jeg mer enn nok av. Er oppe nå da. Når skal sovepiller fungere egentlig.... Kremt.  

Hvis du hviler hele dagen er det ikke lett å sove om natten, nei.

Skrevet

Hvis du hviler hele dagen er det ikke lett å sove om natten, nei.

nwahh....Stått opp godt uthvilt? ;)   Er på sengepost for å hvile  , innlagt.  Og besvimte i mitt eget oppkast  i morges, kanskje for lite søvn,vet ikke, fordi ingen vil finne det ut.

Skrevet

Hvis en medisin du bruker virker negativt på din helse, så bør du slutte på den helt uavhengig av hva slags diagnose som passer best på din problematikk. Så du må få en utredning av AD-bruken. Hvis du ikke får det, så bør du gjøre det du selv tror er lurest. Ikke tenk diagnose. Tenk på hvordan medisinen har påvirket deg. Hvordan var det før?

*

Ja, sovemedisin virket på meg i går kveld, og jeg lå og snorket til 14 og døset ved flere anledninger etter det. Det er sånn enten-eller med meg. Og sovemedisiner har en tendens til å tippe meg over i den ene båsen. Så det er litt bortkastet, får en vel kanskje kunne si.

ja enig. Men ikke så lett når lege ikke tenker det samme.   tviler på jeg blir innlagt et annet sted denne gangen.  Det blir jo da uansett en neste gang i så fall.      Et fysisk uvel også og vet ikke hva det går i egentlig.    Vil bare hjem :(   Snufs.   

Skrevet

Hvis du vil slutte på medisinen og/eller dra hjem, så kan du det med mindre du har en tvangsparagraf over deg, noe jeg har inntrykk av at du ikke har, bare sier dette for å dekke alle tilfelle, altså et helt generelt svar. Lykke til. :) Håper det ordner seg. Ikke at det pleier å gjøre det, for mennesker. Det blir bare verre og verre med åra, mer og mer desillusjonert og håpløstfølende blir det. Og så begynner man å få leddslitasje og andre sykdommer.

DU er nå en rar en :)    Leddslitasje, hvor gammel er du da egentlig.   Tror du liker å forsøke å såre folk, kan ikke si at det du sa stakk i brystet akkurat.   Men alle må jo ha en hobby. 

Skrevet

Kan man bli enda mer ustabil i humøret med ad?  Det går for tiden så mye opp og ned. Tror ingen fagfolk vil engang vurdere ny utredning. Og blir bare ikke bedre etter flere år med samme diagnoser og litt meds.     Er ikke rundet tredve enda,og sjefene i psyk. sender mg vekk for å hvile litt?   Blir så frustrert og lei meg. Er det rart jeg må hvile. 

jeg ba om å øke dosen med Fontex (AD) da jeg var innlagt for mange år siden, fordi etter initial kjempegod effekt, var jeg blitt ennå mer deprimert. Legen nektet, han sa når du er bipolar, kan AD få deg til å svinge enda mer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...