Gå til innhold

Han lyver om alt til alle rundt seg, trenger hjelp :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..

Jeg har vært sammen med kjæresten i 3 år. Han har alltid vært litt spesiell av seg, virket som drømmemannen i starten, men etterhvert kom den virkelige frem. 

Han er snill og god, en fantastisk kjæreste - som man ser det utenfra. Han passer på meg, støtter meg og alt det som en god kjæreste. 

MEN han lyver så det synger etter! Lyver mye til meg, fordi at han er så konfliktsky. Men problemet er at konflikter oppstår pga lyvingen hans. 

Som f.eks nå, er det en fotballkamp kompisgjengen hans skal på i Oslo i november, jeg spurte om han skal dit - han sa nei. 

Men når han skrev med kompisene sine idag så sier han til de at han er "helt sikker!" og at kompisene MÅ vite hvem som blir med eller ikke fordi at de må fikse hotellrom fort. 

Jeg spørr han bare enkelt om dette, om han har ombestemt seg. Nei sier han, han skal ikke være med. Så spørr jeg hvorfor han sier at han skal til kompisene sine da, og da blir han sur og sier "kan ikke jeg si hva jeg vil til kompisene mine!" .. Er det nødvendig å lyve da? Han lyver jo til en av oss. Jeg har ikkeno problem med at han drar, jeg vil han skal dra. Men han vil ikke, men sier klart ja til dem likevel. 

For å nevne dette også, han går i terapi for lyving nå (det er alvorlig tilfelle, mye mer enn bare dette), men jeg synes ikke han tar dette på alvor. 

Skal man slutte å lyve til en, må man jo slutte å lyve til alle? 

Håper virkelig noen har gode råd, jeg er utrolig glad i denne mannen og vet hvor god han er, så denne mørke siden av han må bort.. 

Anonymkode: f685a...d60

Skrevet

Kjenner en jeg å. Jeg har prøvd å forklare for han at konflikter kommer av nettopp juginga hans. Virker som at det ikke går inn. Og jeg har sagt at dette ødelegger først og fremst for han.  Det blir som gutten som ropte ulv så mange ganger at når han endelig fortalte sannheten så var det ingen som trodde han....og da ble han spist hehe. Fint at han går i terapi for det da...løgnere er utrolig slitsomme å forholde seg til og jeg skjønner godt fortvilelsen din.

Skrevet

Har du prøvd å stille han et ultimatum?  Og forklart for han hvor slitsomt dette er for deg og alle konfliktene pga det?  

Skrevet

For å nevne dette også, han går i terapi for lyving nå (det er alvorlig tilfelle, mye mer enn bare dette), men jeg synes ikke han tar dette på alvor.

Skal man slutte å lyve til en, må man jo slutte å lyve til alle?

Håper virkelig noen har gode råd, jeg er utrolig glad i denne mannen og vet hvor god han er, så denne mørke siden av han må bort..

Anonymkode: f685a...d60

I utgangspunktet så er det lite fornuftig å ha som målsetting å forandre sin partner. Som regel kan man kun forandre seg selv.

Kanskje du kunne ha blitt med til terapeuten hans noen ganger slik at dere kunne kommet frem til noen "spilleregler" dere i mellom. Jeg har ingen tro på at du skal blande deg inn i hva han gjør i forhold til andre enn deg, men du har jo all mulig grunn til å forvente at han er ærlig i forhold til deg. Når det gjelder forholdet til andre enn deg, så er det noe han selv må få lov til å ta ansvaret for.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...