AnonymBruker Skrevet 25. september 2015 Skrevet 25. september 2015 For ei uke siden ringte jeg psykiateren min fordi jeg var blitt dårligere i min bipolare lidelse og fordi mora min var innlagt på sykehus. Hun sa bare at hun var opptatt.Samme dag sendte jeg henne en melding men fikk ingen svar. Føler meg så utrolig dum som plaget henne med dette. Det er 14 dager siden nå. Jeg sa kort til henne som det var. Jeg har ikke avtale om å treffe henne for april neste år.Føler meg så dum og tenker at jeg ikke skal kontakte henne igjen.Har jeg grunn til å føle meg dum?Jeg går på litium denne virker ikke som den har gjort tidligere. Anonymkode: 71340...69d 0 Siter
Gjest Gargamel Skrevet 25. september 2015 Skrevet 25. september 2015 Jeg skjønte ikke hva som var så dumt, så føler jeg meg dum også. Får håpe noen andre skjønner det og kan hjelpe deg. 0 Siter
frosken Skrevet 25. september 2015 Skrevet 25. september 2015 For ei uke siden ringte jeg psykiateren min fordi jeg var blitt dårligere i min bipolare lidelse og fordi mora min var innlagt på sykehus. Hun sa bare at hun var opptatt.Samme dag sendte jeg henne en melding men fikk ingen svar. Føler meg så utrolig dum som plaget henne med dette. Det er 14 dager siden nå. Jeg sa kort til henne som det var. Jeg har ikke avtale om å treffe henne for april neste år.Føler meg så dum og tenker at jeg ikke skal kontakte henne igjen.Har jeg grunn til å føle meg dum?Jeg går på litium denne virker ikke som den har gjort tidligere.Anonymkode: 71340...69dDet å ikke få respons på denne typen henvendelse, kan være ganske sårende. Du har ingen grunn til å føle deg dum - dvs. du har ikke gjort noe dumt. Hvorvidt du bør gjøre flere forsøk på å få tak i din psykiater, avhenger litt av hva slags avtale dere har om dette. Er det en grunn til at du ikke skal se henne før til våren, har hun permisjon - og hva har dere i så fall avtal? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. september 2015 Skrevet 25. september 2015 Det å ikke få respons på denne typen henvendelse, kan være ganske sårende. Du har ingen grunn til å føle deg dum - dvs. du har ikke gjort noe dumt. Hvorvidt du bør gjøre flere forsøk på å få tak i din psykiater, avhenger litt av hva slags avtale dere har om dette. Er det en grunn til at du ikke skal se henne før til våren, har hun permisjon - og hva har dere i så fall avtal?Takk for forståelse frosken. Vi har avtale om at jeg kan sende melding til henne. Hun jobber 3 dager i uka og tar noe etterutdanning. Ja, det var veldig sårende å ikke få noe svar særlig når jeg sto/står midt i en krise. Føler at hun kunne sagt at hun kunne ringe meg tilbake eller svart kort på meldingen fra meg. Jeg skal ikke til henne før i april fordi jeg holder på å runde av behandlingen hos henne. Men fordi det har vært så mange uforutsette hendelser i livet mitt har jeg brått blitt dårligere. Hun har tidligere sagt til meg at hun kan være veldig avvisende til mennesker dersom det trenges.. (!) Men jeg kan ikke forstå hva galt jeg har gjort annet enn å spurt om hjelp ikke minst med tanke på medisinering i en vanskelig situasjon. Har ellers aldri plaget henne. Anonymkode: 71340...69d 0 Siter
frosken Skrevet 25. september 2015 Skrevet 25. september 2015 Jeg synes du skal sende henne en sms rett etter helgen og be om en time for å drøfte de vanskene du forsøkte å få tatt opp pr telefon. Synes det er mer sannsynlig at hun har glemt eller ikke rukket å ta kontakt med deg, enn at hun har hatt til hensikt å være avvisende. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. september 2015 Skrevet 25. september 2015 Jeg synes du skal sende henne en sms rett etter helgen og be om en time for å drøfte de vanskene du forsøkte å få tatt opp pr telefon. Synes det er mer sannsynlig at hun har glemt eller ikke rukket å ta kontakt med deg, enn at hun har hatt til hensikt å være avvisende. Ja det kan jo hende at hun har glemt det.. Ihvertfall er det en STOR terskel for meg å kontakte henne for tredje gang etter avvisningen. Men som du sier det er ikke sikkert at det var en "vond" intensjon. Hun jobber på et sykehus i Oslo nå, fire timer fra mitt hjemsted så ikke lett å få til et møte ansikt til ansikt. Hun flytter tilbake hit når hun er ferdig med studiene sine tror jeg. Ihverfall er hun tilbake til våren. Anonymkode: 71340...69d 0 Siter
frosken Skrevet 25. september 2015 Skrevet 25. september 2015 Kanskje det kan være en god løsning å skrive til henne? Hvis du formulerer det du lurer på skriftlig og så ber henne om å ta kontakt med deg, så kan hun jo velge et tidspunkt som passer henne. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. september 2015 Skrevet 25. september 2015 Kanskje det kan være en god løsning å skrive til henne? Hvis du formulerer det du lurer på skriftlig og så ber henne om å ta kontakt med deg, så kan hun jo velge et tidspunkt som passer henne.Joda jeg kan jo det. Men føles litt seint nå som jeg har stått i en ganske akutt krise i to-tre uker.. Holder ut med beroligende. Dette er et eksempel på hvor dumt det er å bli avhengig av en behandler og hvor sårbar man da blir.. Skulle ha fått tilbud om en kontaktperson ved akutte kriser.. Fastlegen min er i svangerskapspermisjon så ikke mye hjelp der heller bortsett fra en ganske uerfaren turnuslege. Anonymkode: 71340...69d 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 25. september 2015 Skrevet 25. september 2015 Slike behandlere bør holde seg unna BP. Når BP-pasienten ringer, skal en være på tilbudssiden og reagere raskt. 1 Siter
Cilien Skrevet 25. september 2015 Skrevet 25. september 2015 Forslag: Ring fastlegen din og få time hos ham/henne. Forklar situasjonen du står i akkurat nå og at du synes du opplever en forverring av sykdommen. Si også at du ønsker kontakt med psykiateren din igjen for å få råd. Jeg vil tro fastlegen vil ringe ham/henne ganske umiddelbart - da de fleste leger vel bør vite at en person med en Bipolar lidelse bør få hjelp fort om en selv føler sykdommen forverres. Det virker som om du har god sykdomsinnsikt og jeg synes ikke du har gjort noe dumt, snarere tvert imot. 0 Siter
mxxmas Skrevet 26. september 2015 Skrevet 26. september 2015 men man får jo bare tilbud om zyprexas!? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.