stjernestøv Skrevet 25. september 2015 Skrevet 25. september 2015 Har en sønn som tar fluoxetin og han er utrolig hyper nå, tuller mye og snakker i ett sett. Er det ok eller burde vi ta det opp med legen? Husker han ble sånn på høy dose tidligere, da sa psykiateren han skulle redusere. Nå tar han bare 20 mg, skulle egentlig tatt 40 mg. Oppstemthet er vel en bivirkning? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. september 2015 Skrevet 25. september 2015 SlHar en sønn som tar fluoxetin og han er utrolig hyper nå, tuller mye og snakker i ett sett. Er det ok eller burde vi ta det opp med legen? Husker han ble sånn på høy dose tidligere, da sa psykiateren han skulle redusere. Nå tar han bare 20 mg, skulle egentlig tatt 40 mg. Oppstemthet er vel en bivirkning?Hei!Slapp av. Det er helt vanlig å bli hyper og snakke i ett sett innimellom.Bivirkninger kan du lese om her Anonymkode: 5f364...9ff 0 Siter
stjernestøv Skrevet 25. september 2015 Forfatter Skrevet 25. september 2015 Hei!Slapp av. Det er helt vanlig å bli hyper og snakke i ett sett innimellom.Bivirkninger kan du lese om herAnonymkode: 5f364...9ffMen det er jo så mye. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. september 2015 Skrevet 25. september 2015 Men det er jo så mye.Ja, det finnes masse bivirkninger, men det er vel bedre at sønnen din er oppstemt i 1 uke, enn at han går rundt å er nedstemt resten av livet? Anonymkode: 5f364...9ff 0 Siter
stjernestøv Skrevet 25. september 2015 Forfatter Skrevet 25. september 2015 Ja, det finnes masse bivirkninger, men det er vel bedre at sønnen din er oppstemt i 1 uke, enn at han går rundt å er nedstemt resten av livet? Anonymkode: 5f364...9ffDet har vart lenger enn en uke da og det er ganske voldsomt, men det er jo bedre enn at han er nedstemt ja. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. september 2015 Skrevet 25. september 2015 Det har vart lenger enn en uke da og det er ganske voldsomt, men det er jo bedre enn at han er nedstemt ja. Ok, men da kan du spørre sønnen din hva han syns selv, om han plages av å være oppstemt og tullete, eller om han har det bra. Viss han plages så er det vel ikke værre enn å ringe legekontoret i morgen å høre om hva dere/han skal gjøre? Anonymkode: 5f364...9ff 0 Siter
stjernestøv Skrevet 25. september 2015 Forfatter Skrevet 25. september 2015 Ok, men da kan du spørre sønnen din hva han syns selv, om han plages av å være oppstemt og tullete, eller om han har det bra. Viss han plages så er det vel ikke værre enn å ringe legekontoret i morgen å høre om hva dere/han skal gjøre?Anonymkode: 5f364...9ffNei han plages ikke han, har det helt topp han. Det er de rundt som blir litt sliten av det, det blir så mye. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. september 2015 Skrevet 25. september 2015 Nei han plages ikke han, har det helt topp han. Det er de rundt som blir litt sliten av det, det blir så mye. Ok, men da syns jeg du skal slutte å tenke så mye på allt mulig som kanskje er galt.. dra han heller med deg ut på tur i skogen så skal du se han blir litt mindre rastløs når han kommer inn.. Anonymkode: 5f364...9ff 0 Siter
mxxmas Skrevet 25. september 2015 Skrevet 25. september 2015 Kanskke han heller burde hatt lamictal ? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. september 2015 Skrevet 25. september 2015 Kanskke han heller burde hatt lamictal ?Nei, slutt å tull!Lamictal er forøvrig ikke noe å ettertrakte. Anonymkode: 5f364...9ff 0 Siter
mxxmas Skrevet 25. september 2015 Skrevet 25. september 2015 Nei, slutt å tull!Lamictal er forøvrig ikke noe å ettertrakte.Anonymkode: 5f364...9ffHæ? Prob er om oppstemtheten blir etterfulgt av en enda verre depresjon da er lamictal å ettertrakte 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. september 2015 Skrevet 25. september 2015 Hæ? Prob er om oppstemtheten blir etterfulgt av en enda verre depresjon da er lamictal å ettertrakteNå oppfatter jeg egentlig ts som veldig hypokonder, (iforhold til hvor mange innlegg som blir lagd om de samme ting) Og ikke som om han faktisk var manisk eller noe sånt.Viss han skulle ha en diagnose, bipolar, så er vel ikke SSRI førstevalget heller. Men det regner jeg med legen har funnet ut av at han ikke har siden han har fått fluoxetin. Men som sagt viss han ikke har noe problemer med å være hyper så tror jeg du bare må prøve å la være å tenke på alle mulige feil, gi den tid til å virke. Anonymkode: 5f364...9ff 0 Siter
stjernestøv Skrevet 26. september 2015 Forfatter Skrevet 26. september 2015 Ok, men da syns jeg du skal slutte å tenke så mye på allt mulig som kanskje er galt.. dra han heller med deg ut på tur i skogen så skal du se han blir litt mindre rastløs når han kommer inn..Anonymkode: 5f364...9ffHan er flink å gå tur selv da. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 26. september 2015 Forfatter Skrevet 26. september 2015 Kanskke han heller burde hatt lamictal ?Vet ikke jeg, hjelper det mot angst da? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 26. september 2015 Forfatter Skrevet 26. september 2015 Nå oppfatter jeg egentlig ts som veldig hypokonder, (iforhold til hvor mange innlegg som blir lagd om de samme ting) Og ikke som om han faktisk var manisk eller noe sånt.Viss han skulle ha en diagnose, bipolar, så er vel ikke SSRI førstevalget heller. Men det regner jeg med legen har funnet ut av at han ikke har siden han har fått fluoxetin. Men som sagt viss han ikke har noe problemer med å være hyper så tror jeg du bare må prøve å la være å tenke på alle mulige feil, gi den tid til å virke.Anonymkode: 5f364...9ffOppfatter du meg som veldig hypokonder? Hvorfor det? Det er jo et reelt problem for de rundt han når han er så hyper hele tiden, det blir jo slitsomt. Og han har tatt fluoxetin en stund nå. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. september 2015 Skrevet 26. september 2015 Vet ikke jeg, hjelper det mot angst da?Nei. Anonymkode: 74236...268 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. september 2015 Skrevet 26. september 2015 Oppfatter du meg som veldig hypokonder? Hvorfor det? Det er jo et reelt problem for de rundt han når han er så hyper hele tiden, det blir jo slitsomt. Og han har tatt fluoxetin en stund nå. Ja det gjør jeg. Det er fordi det virker som om du hele tiden finner noe som er galt og lager et innlegg om det (men nei du er ikke den eneste som gjør det altså...).Jeg tror viss du er veldig redd for noe eller har noe spørsmål, så er det best om du heller skriver det opp på en lapp og tar det opp med fastlegen neste gang du er der. Er det veldig viktig så skal du selvsagt ringe, men det er uansett ingen her som kan svare deg ordentlig på det, ikke en gang nhd, for han kjenner ikke deg. Her får du nok bare "tullesvar". Anonymkode: 5f364...9ff 0 Siter
stjernestøv Skrevet 26. september 2015 Forfatter Skrevet 26. september 2015 Ja det gjør jeg. Det er fordi det virker som om du hele tiden finner noe som er galt og lager et innlegg om det (men nei du er ikke den eneste som gjør det altså...).Jeg tror viss du er veldig redd for noe eller har noe spørsmål, så er det best om du heller skriver det opp på en lapp og tar det opp med fastlegen neste gang du er der. Er det veldig viktig så skal du selvsagt ringe, men det er uansett ingen her som kan svare deg ordentlig på det, ikke en gang nhd, for han kjenner ikke deg. Her får du nok bare "tullesvar".Anonymkode: 5f364...9ffJeg vil ikke si jeg er hypokonder men men. Og jeg har da fått masse gode svar her. 0 Siter
mxxmas Skrevet 26. september 2015 Skrevet 26. september 2015 (endret) Nei.Anonymkode: 74236...268nei mot depresjoner men går an bruke lamictal og fontex sammen, det har jeg gjort da jeg fikk diagnose og den fikk jeg fordi jeg ble oppstemt av fontex for så å bli enda mer deprimert Endret 26. september 2015 av mxxmas 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.