Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror ikke jeg trenger medisiner mot psykose. Det var en helt ekstrem og enorm trigger som skulle til for at jeg skulle bli psykotisk. Det skjer neppe igjen. Men så blir det så hjernekaos å prøve slutte på Abilify fordi Abilify har gjort meg sånn. Hva faen gjør man liksom.? Trapper ned utroooooolig sakte?

Skrevet

Jeg tror ikke jeg trenger medisiner mot psykose. Det var en helt ekstrem og enorm trigger som skulle til for at jeg skulle bli psykotisk. Det skjer neppe igjen. Men så blir det så hjernekaos å prøve slutte på Abilify fordi Abilify har gjort meg sånn. Hva faen gjør man liksom.? Trapper ned utroooooolig sakte?

Tror det er lurt å trappe ned, det har jeg lyst til nå. Sakte men sikkert. 

Skrevet

Tror det er lurt å trappe ned, det har jeg lyst til nå. Sakte men sikkert. 

prøvde gå ned fra 15 mg til 10 og det gikk ikke så åssen skal man trappe ned? ml for ml i injeksjon?

Skrevet

prøvde gå ned fra 15 mg til 10 og det gikk ikke så åssen skal man trappe ned? ml for ml i injeksjon?

Ja du må vel få mindre og mindre av det. 

Skrevet

Ja du må vel få mindre og mindre av det. 

de påstår 2 mg tabl ikke fins, men i følge en annen anonym bruker her fins det!

Skrevet

de påstår 2 mg tabl ikke fins, men i følge en annen anonym bruker her fins det!

Men hvis du tar det i sprøyte må det jo gå an å redusere. 

Skrevet

Men hvis du tar det i sprøyte må det jo gå an å redusere. 

det burde det. sakte, men sikkert. tror det må gjøres EKSTRA sakte også, for det har fucked hjernen min sånn....

Skrevet

det burde det. sakte, men sikkert. tror det må gjøres EKSTRA sakte også, for det har fucked hjernen min sånn....

Ja en får jo seponeringssymptomer, da kan en lett tro det er sykdommen som kommer tilbake. Hadde jeg bare holdt ut sist. 

Skrevet

Ja en får jo seponeringssymptomer, da kan en lett tro det er sykdommen som kommer tilbake. Hadde jeg bare holdt ut sist. 

enig...

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Var dette din første og eneste psykose? Hvis ja, kan en starte forsiktig nedtrapping om det har gått minst 6 mnd siden en ble bra igjen.

Skrevet

Var dette din første og eneste psykose? Hvis ja, kan en starte forsiktig nedtrapping om det har gått minst 6 mnd siden en ble bra igjen.

Jeg vet ikke om en veldig kortvarig psykotisk affære etter å ha tatt 6 zopiklone telles, dette er minst 10 år tilbake i tid, før jeg fikk manisk psykose

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

1. Hvis du har vært manisk, har du BP1. Da skal du varig ha en stabiliserende medisin.

2. Hvis du får "hjernekaos" av å trappe ned Abilify, er det et sikkert tegn på at du trenger å bruke den/ at sykdommen fortsatt er aktiv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...