Gå til innhold

NHD- Telefonsamtale

Anbefalte innlegg

Skrevet

Psykiateren min ringte meg i forrige lørdag. Han hørtes ut som han var litt beruset. Begynte å prate om at han skulle utrede meg for visse diagnoser og  

spurte meg hvordan det går. Timen etter som var på torsdag sa han ingenting om telefonsamtalen vi hadde. Og jeg latet som ingenting hadde hendt.

Prøvde også late helt naturlig når han ringte, men han hørtes litt rar ut.

Hva synes du om denne hendelsen?

Anonymkode: e223f...1ee

Skrevet

Hørtes merkelig ut. Syns ikke en psykiater skal ringe en pasient uten at det er veldig nødvendig. F.eks dersom en time må avlyses. Høres ut som det han hadde å si godt kunne ventet til du hadde time. Jeg hadde syntes det var ubehagelig om psykiateren hadde ringt meg i beruset tilstand, på fritiden sin, uten at det var noe det var veldig viktig at jeg fikk beskjed om.

Skrevet (endret)

Psykiateren min ringte meg i forrige lørdag. Han hørtes ut som han var litt beruset. Begynte å prate om at han skulle utrede meg for visse diagnoser og  

spurte meg hvordan det går. Timen etter som var på torsdag sa han ingenting om telefonsamtalen vi hadde. Og jeg latet som ingenting hadde hendt.

Prøvde også late helt naturlig når han ringte, men han hørtes litt rar ut.

Hva synes du om denne hendelsen?

Jeg blir veldig nyskjerrig på hva du syns om denne hendelsen?

Endret av Kayia
Skrevet

Jeg blir veldig nyskjerrig på hva du syns om denne hendelsen?

Først ble jeg litt smigret at han tenkte på meg, gav meg oppmerksomhet og sånn siden han ringte meg. Men han hørtes litt rar ut,

nesten som om han var beruset. Det hele var litt merkelig for meg. Og jeg har etterpå tenkt om det virkelig var OK det som skjedde.

Skrevet (endret)

Det er ikke så rart at du blir smigret av oppmerksomheten, men magen din har gitt deg riktig beskjed: Dette var overhodet ikke ok.

Det har mindre betydning hvorvidt han var edru eller ikke (dette kan du uansett ikke vite sikkert), men det har stor betydning at h*n (regner egentlig med at det er en han?) vurderer at han kan ta kontakt med deg på fritiden for uviktige ting - for dette var uviktig. Han kunne - som Trine sier - ventet til dere hadde time.

Dette har allerede påvirket behandlingen i betydningen "terapiroommet er ikke nøytralt" for dere. Du forteller at du satt og tenkte på at han ikke tok opp dette i timen, og selv gjorde du det heller ikke. Sånn skal det ikke være. Greier du forresten å sette fingeren på hvorfor du selv ikke tok det opp?

Dersom dette gjentar seg syns jeg du skal rapportere psykiateren.

Endret av Kayia
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Enig med Kayia her. Dette var uprofesjonelt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...