AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 Skrevet 27. september 2015 Psykiateren min ringte meg i forrige lørdag. Han hørtes ut som han var litt beruset. Begynte å prate om at han skulle utrede meg for visse diagnoser og spurte meg hvordan det går. Timen etter som var på torsdag sa han ingenting om telefonsamtalen vi hadde. Og jeg latet som ingenting hadde hendt.Prøvde også late helt naturlig når han ringte, men han hørtes litt rar ut.Hva synes du om denne hendelsen? Anonymkode: e223f...1ee 0 Siter
Trine Skrevet 27. september 2015 Skrevet 27. september 2015 Hørtes merkelig ut. Syns ikke en psykiater skal ringe en pasient uten at det er veldig nødvendig. F.eks dersom en time må avlyses. Høres ut som det han hadde å si godt kunne ventet til du hadde time. Jeg hadde syntes det var ubehagelig om psykiateren hadde ringt meg i beruset tilstand, på fritiden sin, uten at det var noe det var veldig viktig at jeg fikk beskjed om. 0 Siter
Kayia Skrevet 27. september 2015 Skrevet 27. september 2015 (endret) Psykiateren min ringte meg i forrige lørdag. Han hørtes ut som han var litt beruset. Begynte å prate om at han skulle utrede meg for visse diagnoser og spurte meg hvordan det går. Timen etter som var på torsdag sa han ingenting om telefonsamtalen vi hadde. Og jeg latet som ingenting hadde hendt.Prøvde også late helt naturlig når han ringte, men han hørtes litt rar ut.Hva synes du om denne hendelsen?Anonymkode: e223f...1eeJeg blir veldig nyskjerrig på hva du syns om denne hendelsen? Endret 27. september 2015 av Kayia 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 Skrevet 27. september 2015 Jeg blir veldig nyskjerrig på hva du syns om denne hendelsen?Først ble jeg litt smigret at han tenkte på meg, gav meg oppmerksomhet og sånn siden han ringte meg. Men han hørtes litt rar ut,nesten som om han var beruset. Det hele var litt merkelig for meg. Og jeg har etterpå tenkt om det virkelig var OK det som skjedde. Anonymkode: e223f...1ee 0 Siter
Kayia Skrevet 27. september 2015 Skrevet 27. september 2015 (endret) Det er ikke så rart at du blir smigret av oppmerksomheten, men magen din har gitt deg riktig beskjed: Dette var overhodet ikke ok.Det har mindre betydning hvorvidt han var edru eller ikke (dette kan du uansett ikke vite sikkert), men det har stor betydning at h*n (regner egentlig med at det er en han?) vurderer at han kan ta kontakt med deg på fritiden for uviktige ting - for dette var uviktig. Han kunne - som Trine sier - ventet til dere hadde time.Dette har allerede påvirket behandlingen i betydningen "terapiroommet er ikke nøytralt" for dere. Du forteller at du satt og tenkte på at han ikke tok opp dette i timen, og selv gjorde du det heller ikke. Sånn skal det ikke være. Greier du forresten å sette fingeren på hvorfor du selv ikke tok det opp?Dersom dette gjentar seg syns jeg du skal rapportere psykiateren. Endret 27. september 2015 av Kayia 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 27. september 2015 Skrevet 27. september 2015 Enig med Kayia her. Dette var uprofesjonelt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.