Gå til innhold

Sliten

stjernestøv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forstår så godt hva du mener så derfor klarer jeg ikke gi deg noen gode råd. Ja, prøv å se de små tingene. Jeg er i live fordi jeg har hunder, uten dem tror jeg jeg hadde jobbet hardt for å finne en måte å dø på uten at det hadde blitt koblet mot selvmord. Tror ikke foreldrene mine hadde tilgitt seg selv om jeg tok selvmord og jeg vil ikke belaste dem unødig.

Man må kanskje prøve å ha det så godt som man kan med de forutsetningene man har.

Ja vi får prøve å ha det så godt som vi kan, se de små gleder i hverdagen. Er du deprimert?

Skrevet

Ja vi får prøve å ha det så godt som vi kan, se de små gleder i hverdagen. Er du deprimert?

Ja, det vil jeg vel tro at jeg er. Jeg er oppgitt over meg selv fordi jeg ikke får til noen ting og det gjør meg deprimert. Har du fått AD?

Skrevet

Ja, det vil jeg vel tro at jeg er. Jeg er oppgitt over meg selv fordi jeg ikke får til noen ting og det gjør meg deprimert. Har du fått AD?

Det er tungt å være deprimert. Jeg har tatt fluoxetin noen uker nå, men merker ingenting. 

Skrevet

Du er for utålmodig 

Anonymkode: dc22d...f75

Skrevet

Det er tungt å være deprimert. Jeg har tatt fluoxetin noen uker nå, men merker ingenting. 

Man må ofte gå på det ganske lenge før man merker noe, mer enn noen uker.

Skrevet

Man må ofte gå på det ganske lenge før man merker noe, mer enn noen uker.

Ja man må vel det. Stønn :blink:

Får ha tålmodighet. 

Skrevet

Ja man må vel det. Stønn :blink:

Får ha tålmodighet. 

Men uansett, om de ikke virker så finnes det jo andre du kan prøve, eller kanskje du må ha høyere dose. Men altså, jeg må si jeg er forundret over den oppfølgingen du får. Det virker som at det bare kommer en psykepleier innom av og til for å sjekke at du lever og at huset står. Men det virker ikke som at noen er oppriktig interessert i å hjelpe deg. Eller er det du som ikke er interessert i å få hjelp?

Skrevet

Har hentet posten og kastet bosset da, det ble grandis til middag. Jeg forbereder meg på å dø, men syns det blir trist for mine nærmeste. Vet jo de er glad i meg, og plutselig er jeg ikke her mer. Planlegger ikke selvmord men føler bare døden. 

Hvis det står så dårlig til, syntes jeg du skal si ja til tilbud om innleggelse.

Skrevet

Men uansett, om de ikke virker så finnes det jo andre du kan prøve, eller kanskje du må ha høyere dose. Men altså, jeg må si jeg er forundret over den oppfølgingen du får. Det virker som at det bare kommer en psykepleier innom av og til for å sjekke at du lever og at huset står. Men det virker ikke som at noen er oppriktig interessert i å hjelpe deg. Eller er det du som ikke er interessert i å få hjelp?

Jo jeg vil jo ha hjelp, men kanskje jeg er et håpløst tilfelle. Mulig jeg må ha høyere dose da. 

Skrevet

Hvis det står så dårlig til, syntes jeg du skal si ja til tilbud om innleggelse.

Det er lenge siden det tilbudet var da. 

Skrevet

Jo jeg vil jo ha hjelp, men kanskje jeg er et håpløst tilfelle. Mulig jeg må ha høyere dose da. 

Det du ihvertfall må ha er tålmodighet. Jeg vet hvor vanskelig det er, jeg har ikke tålmodighet selv og all denne ventingen gjør meg mer deprimert.

Ellerså er jeg enig med slabbedask, kanskje du burde legges inn for en periode. Du kan jo sikkert få et nytt tilbud selv om det er lenge siden det forrige.

Skrevet

Det du ihvertfall må ha er tålmodighet. Jeg vet hvor vanskelig det er, jeg har ikke tålmodighet selv og all denne ventingen gjør meg mer deprimert.

Ellerså er jeg enig med slabbedask, kanskje du burde legges inn for en periode. Du kan jo sikkert få et nytt tilbud selv om det er lenge siden det forrige.

Får prøve å ha tålmodighet da, alt tar jo tid. Har ikke så lyst å legge meg inn, blir ikke bedre av å være der. 

Skrevet

Får prøve å ha tålmodighet da, alt tar jo tid. Har ikke så lyst å legge meg inn, blir ikke bedre av å være der. 

Ok, jeg tenkte at kanskje det hjalp om du ble lagt inn og noen kontrollerte medisinene dine. Men du har kanskje prøvd det før.

Skrevet

Ok, jeg tenkte at kanskje det hjalp om du ble lagt inn og noen kontrollerte medisinene dine. Men du har kanskje prøvd det før.

Ja det har jeg prøvd før, klarer å kontrollere medisinene selv. 

Skrevet

Ja det har jeg prøvd før, klarer å kontrollere medisinene selv. 

Gjør du det? Du driver jo og endrer dose uten å avtale det med psykiater.

Skrevet

Jeg tror også det er viktig at du er tålmodig. Nå er dere jo i gang med et forsøk på endret medisinering. Foreløpig har du ikke hatt noen effekt av fontex, men det er både mulig med doseøkning og evt. et annet medikament. Dersom du fortsetter å følge de anvisningene du får av psykiateren - og ikke sjonglerer med dosering selv - så tror jeg at dere til slutt vil finne en bedre løsning. Dette forutsetter imidlertid at du kommuniserer ordentlig med både sykepleieren og psykiateren. De kan f.eks. ikke vite av seg selv at du aldri kom deg helt etter at du var dårlig i fjor sommer.

Skrevet

Gjør du det? Du driver jo og endrer dose uten å avtale det med psykiater.

Nei har samarbeidet nå. 

Skrevet

Jeg tror også det er viktig at du er tålmodig. Nå er dere jo i gang med et forsøk på endret medisinering. Foreløpig har du ikke hatt noen effekt av fontex, men det er både mulig med doseøkning og evt. et annet medikament. Dersom du fortsetter å følge de anvisningene du får av psykiateren - og ikke sjonglerer med dosering selv - så tror jeg at dere til slutt vil finne en bedre løsning. Dette forutsetter imidlertid at du kommuniserer ordentlig med både sykepleieren og psykiateren. De kan f.eks. ikke vite av seg selv at du aldri kom deg helt etter at du var dårlig i fjor sommer.

Men mener jeg har sagt det til sykepleieren...at jeg ikke har komt meg etter sist sommer. Men kan si det igjen. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...