crazymay83 Skrevet 29. september 2015 Skrevet 29. september 2015 Er det noen som har erfaring med zypadhera? har stått på det en stund nå, den alene var ikke nok, så de satte meg på leponex i tillegg. Kan også ta olanzapin ved behov.. jeg føler at jeg får for mye medisiner, og er det noen som vet hvorfor man må observeres i 3 timer etter zypadhera injeksjonen? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 29. september 2015 Skrevet 29. september 2015 (endret) ZypAdhera er olanzapin/Zyprexa i depotform.En må observeres i 3 timer pga følgende: En svært sjelden gang kan nålespissen stå i en blodåre slik at deler av medisinen går rett i blodet og ikke inn i muskelen. Da kan en bli svært trett og sovne i noen timer. Ufarlig, men dumt om det skjer på vei hjem i vinterkulden. http://www.relis.no/Bivirkninger/Nytt_om_bivirkninger/2010/Zypadhera_og_postinjeksjonssyndrom Endret 29. september 2015 av Nils Håvard Dahl, psykiater 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.