AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 Skrevet 30. september 2015 Forstår ikke det jeg. Dette skjer nesten hver gang jeg prøver å dele med andre at nå er jeg bedre. Å være positiv skal jo ha positiv effekt. Men det har visst ikke det på meg. Får bare holde meg til klagingen jeg. Anonymkode: 02362...a69 0 Siter
Trine Skrevet 30. september 2015 Skrevet 30. september 2015 Kanskje du blir så stressa av at folk forventer bedring når du sier du har det bedre at det gjør deg dårlig? 0 Siter
mxxmas Skrevet 30. september 2015 Skrevet 30. september 2015 Samme her, hadde EN god dag...trodde virkelig det skulle vare litt lenger. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 Skrevet 30. september 2015 Kanskje du blir så stressa av at folk forventer bedring når du sier du har det bedre at det gjør deg dårlig?Det er helst på dol jeg har skrevet det. Har skrevet så mye klageinnlegg at jeg ønsket å skrive når det går bedre også.Men det er ikke bare når det gjelder psyken min jeg merker det har lett for å snu når jeg skryter, men også mange andre situasjoner i livet. Vi har sitatet om å si positive ord og det positive gror. Men det gjelder viss ikke meg.Men det kan likevel ligge noe i det du skriver. Selv om jeg ikke føler folks forventning, så får jeg nok egne forventninger. Anonymkode: 02362...a69 0 Siter
umakenverdt Skrevet 30. september 2015 Skrevet 30. september 2015 Det er helst på dol jeg har skrevet det. Har skrevet så mye klageinnlegg at jeg ønsket å skrive når det går bedre også.Men det er ikke bare når det gjelder psyken min jeg merker det har lett for å snu når jeg skryter, men også mange andre situasjoner i livet. Vi har sitatet om å si positive ord og det positive gror. Men det gjelder viss ikke meg.Men det kan likevel ligge noe i det du skriver. Selv om jeg ikke føler folks forventning, så får jeg nok egne forventninger. Jeg kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver her! Og dette gjør at jeg skammer meg enda mer, og blir litt motløs... Jeg har ingenting å bidra med, men kjenner meg virkelig igjen. 0 Siter
Trine Skrevet 30. september 2015 Skrevet 30. september 2015 Det er helst på dol jeg har skrevet det. Har skrevet så mye klageinnlegg at jeg ønsket å skrive når det går bedre også.Men det er ikke bare når det gjelder psyken min jeg merker det har lett for å snu når jeg skryter, men også mange andre situasjoner i livet. Vi har sitatet om å si positive ord og det positive gror. Men det gjelder viss ikke meg.Men det kan likevel ligge noe i det du skriver. Selv om jeg ikke føler folks forventning, så får jeg nok egne forventninger. Anonymkode: 02362...a69Jeg tør ihvertfall ikke si det til noen dersom jeg har en dag som er bedre enn normalt for da vet jeg at det bærer rett ned i kjelleren igjen, i lynfart. Jeg ser ikke noen logikk i det. Så derfor tenker jeg det må være ett eller annet ubevisst stress og en forventing om at ting skal bli bedre. 0 Siter
Psychopomp Skrevet 1. oktober 2015 Skrevet 1. oktober 2015 Jeg tør ihvertfall ikke si det til noen dersom jeg har en dag som er bedre enn normalt for da vet jeg at det bærer rett ned i kjelleren igjen, i lynfart. Jeg ser ikke noen logikk i det. Så derfor tenker jeg det må være ett eller annet ubevisst stress og en forventing om at ting skal bli bedre.Man angrer vel på at man gav andre det inntrykket at man hadde det bra da... ubevisst er det helt sikkert at det er. 0 Siter
Trine Skrevet 1. oktober 2015 Skrevet 1. oktober 2015 Man angrer vel på at man gav andre det inntrykket at man hadde det bra da... ubevisst er det helt sikkert at det er.Ja, enig. Sånn tror jeg det er. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 Skrevet 1. oktober 2015 Da er det ikke bare jeg som er slik. Får heller satse på klaging fremover, så blir jeg kanskje frisk. Anonymkode: 02362...a69 0 Siter
mxxmas Skrevet 1. oktober 2015 Skrevet 1. oktober 2015 Da er det ikke bare jeg som er slik. Får heller satse på klaging fremover, så blir jeg kanskje frisk.Anonymkode: 02362...a69hjelper ikke det heller. for det har jeg prøvd i 14 år 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 Skrevet 1. oktober 2015 hjelper ikke det heller. for det har jeg prøvd i 14 årFår holde alt for meg selv da. Anonymkode: 02362...a69 0 Siter
mxxmas Skrevet 1. oktober 2015 Skrevet 1. oktober 2015 Får holde alt for meg selv da.Anonymkode: 02362...a69nei da er det bedre å få det ut åssen ellers holde ut? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 Skrevet 1. oktober 2015 nei da er det bedre å få det ut åssen ellers holde ut?Jeg er ikke så sikker lenger på at det er bedre å få det ut. Ihvertfall ikke her på dol. Negative tilbakemeldinger og følelsen av å bli oversett gjør meg ofte verre. Jeg reagerer nok kraftigere enn flesteparten, selv om det bare er på et nettforum. Anonymkode: 02362...a69 0 Siter
cathlin Skrevet 1. oktober 2015 Skrevet 1. oktober 2015 Det er kanskje bedre å "få det ut" i en samtale med et annet menneske som er tilstedet og lytter i den virkelige verden. 1 Siter
frosken Skrevet 1. oktober 2015 Skrevet 1. oktober 2015 Jeg er ikke så sikker lenger på at det er bedre å få det ut. Ihvertfall ikke her på dol. Negative tilbakemeldinger og følelsen av å bli oversett gjør meg ofte verre. Jeg reagerer nok kraftigere enn flesteparten, selv om det bare er på et nettforum. Anonymkode: 02362...a69Kanskje vil det være klokt av deg å ikke poste innlegg når du er såpass sårbar i forhold til tilbakemeldinger. Jeg vet fra før at du ofte føler deg misforstått og at det gjør ting vanskelig for deg. For meg har det ført til at jeg av og til er tilbakeholdende i forhold til å kommentere på ting du skriver, men når du nå sier at du også kan føle deg oversett, så tenker jeg at det skal mye til for at du ikke ender opp med vanskelige følelser som følge av det som blir og ikke blir skrevet. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 Skrevet 1. oktober 2015 Det er kanskje bedre å "få det ut" i en samtale med et annet menneske som er tilstedet og lytter i den virkelige verden.Jeg ville nok blitt venneløs hvis jeg brukte de som er rundt meg. Var det et spesifikk problem over en kort periode er det greit å kunne snakke med de rundt. Men ikke vedvarende kompliserte problem. Anonymkode: 02362...a69 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 Skrevet 1. oktober 2015 Kanskje vil det være klokt av deg å ikke poste innlegg når du er såpass sårbar i forhold til tilbakemeldinger. Jeg vet fra før at du ofte føler deg misforstått og at det gjør ting vanskelig for deg. For meg har det ført til at jeg av og til er tilbakeholdende i forhold til å kommentere på ting du skriver, men når du nå sier at du også kan føle deg oversett, så tenker jeg at det skal mye til for at du ikke ender opp med vanskelige følelser som følge av det som blir og ikke blir skrevet. Jeg er nok alltid mer eller mindre sårbar for tilbakemeldinger. Selvsagt verre i dårlige perioder. Jeg ba tidligere om å få slettet kontoen min på dol. Jeg vurderer sterkt igjen om jeg skal be om det. Så lenge det påvirker meg så mye tror jeg det er best selv om jeg har mye nytte av dol. Men jeg er redd for å stå alene. Anonymkode: 02362...a69 0 Siter
mxxmas Skrevet 1. oktober 2015 Skrevet 1. oktober 2015 jeg har masse selvmordstanker, det kan jeg ikke dele for mye med venner og bekjente, det er ikke sosialt akseptert og får for sjelden timer hos psyk så da er nettet god å ha for å få det ut, synes JEG da 0 Siter
cathlin Skrevet 1. oktober 2015 Skrevet 1. oktober 2015 Ok. Må bare få en oversikt her. Alternativene er altså (som nevnt lengre opp i tråden):-å få det ut på netteller-å holde alt inni deg, da du ikke ønsker å klage masse i RL.Når du får det ut på nett blir du sårbar for ev negative tilbakemeldinger og det å få for lite tilbakemeldinger/bli avvist. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 Skrevet 1. oktober 2015 Kanskje vil det være klokt av deg å ikke poste innlegg når du er såpass sårbar i forhold til tilbakemeldinger. Jeg vet fra før at du ofte føler deg misforstått og at det gjør ting vanskelig for deg. For meg har det ført til at jeg av og til er tilbakeholdende i forhold til å kommentere på ting du skriver, men når du nå sier at du også kan føle deg oversett, så tenker jeg at det skal mye til for at du ikke ender opp med vanskelige følelser som følge av det som blir og ikke blir skrevet. Jeg vil bare si at jeg også har klart å gruble mye over din tilbakeholdenhet. Er hun irritert på meg? Har jeg skrevet noe galt? Har hun fått nok av meg? osv.Du forstår sikkert at det kan bli ganske komplisert med slike tanker, reaksjoner og følelser. Men slik har jeg alltid mer eller mindre vært. Anonymkode: 02362...a69 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.