AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 Skrevet 1. oktober 2015 Ok. Må bare få en oversikt her. Alternativene er altså (som nevnt lengre opp i tråden):-å få det ut på netteller-å holde alt inni deg, da du ikke ønsker å klage masse i RL.Når du får det ut på nett blir du sårbar for ev negative tilbakemeldinger og det å få for lite tilbakemeldinger/bli avvist. Det er vel slik det er. Anonymkode: 02362...a69 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 Skrevet 1. oktober 2015 Kanskje vil det være klokt av deg å ikke poste innlegg når du er såpass sårbar i forhold til tilbakemeldinger. Jeg vet fra før at du ofte føler deg misforstått og at det gjør ting vanskelig for deg. For meg har det ført til at jeg av og til er tilbakeholdende i forhold til å kommentere på ting du skriver, men når du nå sier at du også kan føle deg oversett, så tenker jeg at det skal mye til for at du ikke ender opp med vanskelige følelser som følge av det som blir og ikke blir skrevet. Unnskyld en liten digresjon : hvordan vet du at det er samme Anonymbruker som skriver? Hva er da vitsen ved å ha muligheten til å sende som Anonym? Anonymkode: c5ee3...fa7 0 Siter
cathlin Skrevet 1. oktober 2015 Skrevet 1. oktober 2015 Det er vel slik det er.Anonymkode: 02362...a69Er det mulig å si noe om hva slags tilbakemeldinger du fortrekker? Best at noen bare sier hei og jeg bryr meg og har sett hva du skriver og sier, og forstår deg. Eller er det greit å bli pusha litt, eller kanskje pushinga du ikke tåler så godt? Eller, hva er det du tåler mindre bra av tilbakemeldinger? 0 Siter
frosken Skrevet 1. oktober 2015 Skrevet 1. oktober 2015 Unnskyld en liten digresjon : hvordan vet du at det er samme Anonymbruker som skriver? Hva er da vitsen ved å ha muligheten til å sende som Anonym? Anonymkode: c5ee3...fa7Enkelte er lett gjenkjennbare pga både skrivestil og hvilke temaer som tas opp. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 Skrevet 2. oktober 2015 Er det mulig å si noe om hva slags tilbakemeldinger du fortrekker? Best at noen bare sier hei og jeg bryr meg og har sett hva du skriver og sier, og forstår deg. Eller er det greit å bli pusha litt, eller kanskje pushinga du ikke tåler så godt? Eller, hva er det du tåler mindre bra av tilbakemeldinger? Jeg foretrekker ærlige og konstruktive tilbakemeldinger. Men hva jeg foretrekker er en ting, hva jeg reagerer på er noe annet. Anonymkode: 02362...a69 0 Siter
Gjest Skrevet 2. oktober 2015 Skrevet 2. oktober 2015 Kanskje det hadde vært lettere om du ikke skrev anonymt? Da er det lettere å kjenne igjen innleggene dine, så vet flere hvem du "er" og hvordan det er best å forholde seg til deg? I motsetning til Frosken har jeg ikke peiling på hvem som skriver hvilke innlegg når de er anonyme. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 Skrevet 2. oktober 2015 Kanskje det hadde vært lettere om du ikke skrev anonymt? Da er det lettere å kjenne igjen innleggene dine, så vet flere hvem du "er" og hvordan det er best å forholde seg til deg? I motsetning til Frosken har jeg ikke peiling på hvem som skriver hvilke innlegg når de er anonyme.Det er ikke bedre om jeg bruker fast nick. Jeg er vel det en kan kalle overfølsom. Anonymkode: 02362...a69 0 Siter
umakenverdt Skrevet 2. oktober 2015 Skrevet 2. oktober 2015 Jeg er ikke så sikker lenger på at det er bedre å få det ut. Ihvertfall ikke her på dol. Negative tilbakemeldinger og følelsen av å bli oversett gjør meg ofte verre. Jeg reagerer nok kraftigere enn flesteparten, selv om det bare er på et nettforum. Anonymkode: 02362...a69Jeg synes det er trist at du har så negative opplevelser! Kanskje det kan hjelpe å forsøke å minne seg på hvem som skriver kommentarer på innleggene dine, hva deres motiver eventuelt kan være... Jeg opplever at de fleste skriver råd for å hjelpe. Jeg tror at dersom det er få som kommenterer så er det fordi man føler at man ikke har noe å bidra med, eller man ikke har noen gode råd som kan være til hjelp. Jeg tror ingen har den intensjonen av å overse andre her.. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 Skrevet 2. oktober 2015 Jeg synes det er trist at du har så negative opplevelser! Kanskje det kan hjelpe å forsøke å minne seg på hvem som skriver kommentarer på innleggene dine, hva deres motiver eventuelt kan være... Jeg opplever at de fleste skriver råd for å hjelpe. Jeg tror at dersom det er få som kommenterer så er det fordi man føler at man ikke har noe å bidra med, eller man ikke har noen gode råd som kan være til hjelp. Jeg tror ingen har den intensjonen av å overse andre her..Dette handler om følelser og reaksjoner. Jeg er fullt klar over det du skriver. Det er det som gjør det så vanskelig. For jeg reagerer selv om fornuften sier at jeg ikke har grunn til å reagere. Anonymkode: 02362...a69 0 Siter
umakenverdt Skrevet 2. oktober 2015 Skrevet 2. oktober 2015 Dette handler om følelser og reaksjoner. Jeg er fullt klar over det du skriver. Det er det som gjør det så vanskelig. For jeg reagerer selv om fornuften sier at jeg ikke har grunn til å reagere. Anonymkode: 02362...a69Jeg har forståelse for det. I stressede situasjoner, for eksempel på jobb så er det ikke alltid jeg klarer å forhindre meg i å få den typen reaksjoner og følelser.. Men når jeg sitter her for meg selv i ro og fred så hjelper det i alle fall på mine følelser og reaksjoner, å minne meg på dette (gjerne høyt til meg selv.. Noe som selvsagt forutsetter at man er alene;) ) Dette er selv om jeg hele tiden i bunn vet at fornuften sier dette. Selv om man vet det og er klar over det, så skader det ikke å minne seg på det, og repetere det for seg selv når man kjenner uønskede følelser og reaksjoner. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 Skrevet 2. oktober 2015 Jeg har forståelse for det. I stressede situasjoner, for eksempel på jobb så er det ikke alltid jeg klarer å forhindre meg i å få den typen reaksjoner og følelser.. Men når jeg sitter her for meg selv i ro og fred så hjelper det i alle fall på mine følelser og reaksjoner, å minne meg på dette (gjerne høyt til meg selv.. Noe som selvsagt forutsetter at man er alene;) ) Dette er selv om jeg hele tiden i bunn vet at fornuften sier dette. Selv om man vet det og er klar over det, så skader det ikke å minne seg på det, og repetere det for seg selv når man kjenner uønskede følelser og reaksjoner.Dette varierer nok en del for meg ihvertfall. I dårlige perioder er det håpløst. Da nytter det ikke samme hvor mye jeg prøver å minne meg på det. I bedre perioder kan det være litt enklere å få kontroll over følelser og reaksjoner. Det å ha så vanskelig for å få kontroll på følelser og reaksjoner har ødelagt mye for meg. Jeg har forstått her på dol at det å ikke ha kontroll over følelser og reaksjoner tyder på personlighetsfortyrrelse. Men det mener jeg ikke gjelder i alle tilfeller. Jeg vil heller si det er overfølsomhet og sårbarhet. Hvorfor noen av oss er slik vet jeg ikke. Det er vel en blanding av gener og hva vi har opplevd i livet. Anonymkode: 02362...a69 0 Siter
umakenverdt Skrevet 2. oktober 2015 Skrevet 2. oktober 2015 Dette varierer nok en del for meg ihvertfall. I dårlige perioder er det håpløst. Da nytter det ikke samme hvor mye jeg prøver å minne meg på det. I bedre perioder kan det være litt enklere å få kontroll over følelser og reaksjoner. Det å ha så vanskelig for å få kontroll på følelser og reaksjoner har ødelagt mye for meg. Jeg har forstått her på dol at det å ikke ha kontroll over følelser og reaksjoner tyder på personlighetsfortyrrelse. Men det mener jeg ikke gjelder i alle tilfeller. Jeg vil heller si det er overfølsomhet og sårbarhet. Hvorfor noen av oss er slik vet jeg ikke. Det er vel en blanding av gener og hva vi har opplevd i livet. Jeg har full forståelse for at det kjennes håpløst i vanskelige perioder. Det er virkelig synd at det har ødelagt mye for deg.Hm, er ikke sårbarhet eller overfølsomhet en del av personligheten, jeg synes å huske at det er et av personlighetstrekkene. Spiller det noen rolle om man kaller det en personlighetstype (som vi jo alle har) eller en personlighetsforstyrrelse? Jeg har i alle fall selv prøvd å falle til ro med at enkelte deler av min personlighet skaper problemer for meg, hvorvidt dette er en forstyrrelse eller ikke er vel ikke så viktig? Du skriver jo selv at disse personlighetstrekkene har ødelagt mye for deg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.