Gå til innhold

kuledyne

Gjest lurtepå

Anbefalte innlegg

Skrevet

du som har prøvd kuledyne, funket den? Isåfall hva bruker du den mot?

Skrevet (endret)

du som har prøvd kuledyne, funket den? Isåfall hva bruker du den mot?

Hei!

Vi er glad i kuledynene våre

Man skal vist sovne fortere med dem, jeg gjør ikke det tror jeg, men er glad i den.

barna fikk sine når de var små, men ingen vil ha noe annet, 

Det jeg liker ved min kuledyne er at den er tung, ca...husker ikke, men jeg har den tyngste dynen, da jeg liker være presset ned og ikke få den følelsen av å lette, også er dynen passe kald, den lager fin lyd, og når jeg legger foten opp på dynen kjenner jeg kalde baller stikke ut, det er fint, jeg ville like å kjenne det hardere, tyngre, og enda mer kjenne ballene trykke ned, så av og til har jeg prøvd legge meg opp på dynen, det er bra, men så tørr jeg ikke for jeg er redd ballene kan gå i stykker, de er ikke kompakte, ballene er hule, det er dumt og en forbedring de burde gjort. Jeg ville likt tunge kompakte baller i en dyne,

Det jeg syns er fint med kuledynene er også at man kjenner så godt sine egne grenser,, men jeg venner meg fort til den, og vil ha mer press og mer tyngde. 

Endret av Madelenemie
Skrevet

Jeg har veldig god erfaring med kuledyne. Fått betraktelig bedre søvnkvalitet ved bruk om natten. Er jeg urolig kan jeg legge meg under kuledynen på dagtid, kjenne tyngden og kulene som avgrenser kroppen som for meg oppleves veldig beroligende. Kuledynen har redusert mitt behov for beroligende medikamenter :)

http://amajo.no/protac-kuledyner/

Skrevet

Jeg har veldig god erfaring med kuledyne. Fått betraktelig bedre søvnkvalitet ved bruk om natten. Er jeg urolig kan jeg legge meg under kuledynen på dagtid, kjenne tyngden og kulene som avgrenser kroppen som for meg oppleves veldig beroligende. Kuledynen har redusert mitt behov for beroligende medikamenter :)

http://amajo.no/protac-kuledyner/

Hei!

Sist vi skulle søke om kuledyne var det kommet en lovendring, som gjorde det vanskeligere, de sa at beroligende medisin hadde bedre effekt, noe ikke vi bruker, men en forskning viste det,

på hvilket grunnlag fikk du innvilget? autisme? 

Jeg har også kjøpt lys i forskjellige farger som snurrer og blinker, dette i kombinasjon med kuledyne er bra, egentlig syns jeg vet lyset er bedre.

Jeg kjøpte lyset til min pensjonerte psykiater, jeg tenkte på at så mye som hun har å gjøre så trenger hun også stressreduksjon i hverdagen.

Skrevet

Jeg ønsker ikke å gå inn på hvilket grunnlag jeg fikk innvilget på og håper på forståelse for det. Det jeg imidlertid kan si er at jeg skrev en søknad hvor jeg forklarte behovet og hvilken effekt jeg hadde av kuledynen. Sendte også med skriv fra ulike fagpersoner som støttet oppunder og dokumenterte den gode effekten jeg hadde. 

Skrevet

Jeg ønsker ikke å gå inn på hvilket grunnlag jeg fikk innvilget på og håper på forståelse for det. Det jeg imidlertid kan si er at jeg skrev en søknad hvor jeg forklarte behovet og hvilken effekt jeg hadde av kuledynen. Sendte også med skriv fra ulike fagpersoner som støttet oppunder og dokumenterte den gode effekten jeg hadde. 

Ok

Jeg forstår ikke det, men respekterer det må jeg jo.

Vi fikk det innvilget, alle, med tanke på alle som ikke får det innvilget så lurer jeg på hva gjør forskjellen, at man er flink til å skrive eller har autisme, eller reelle behov, det siste er viktigst.

Det er utvilsomt god effekt av det, men for noen jeg vet som har søkt kunne de visst nok bedre bruke beroligende og det var billigere og bedre dokumentert at hadde effekt.

Det er mulig også bosted avgjør, 

forskjellene i behandling er det som overrasker meg mer.

Skrevet

Hei!

Sist vi skulle søke om kuledyne var det kommet en lovendring, som gjorde det vanskeligere, de sa at beroligende medisin hadde bedre effekt, noe ikke vi bruker, men en forskning viste det,

Hei! Jeg tror dynene finnes helt opp i 10 kilo. De koster vel fra 7000,- og oppover til nærmere 10.000,- men hvis en har dem i årevis er det kanskje overkommelig å kjøpe seg en selv, hvis en ikke får støtte til det.

Skrevet

Hei! Jeg tror dynene finnes helt opp i 10 kilo. De koster vel fra 7000,- og oppover til nærmere 10.000,- men hvis en har dem i årevis er det kanskje overkommelig å kjøpe seg en selv, hvis en ikke får støtte til det.

Hei!

Stemmer det.

Vi har nok dyner, men noen jeg kjenner fikk avslag, så jeg lurte mer for deres del, de har ikke råd til så dyre dyner selv, og når vi ikke betalte så syns jeg det er mer urimelig at de skal betale. Jeg lurte derfor på hva som kan gi rett til det, utenom autisme.

Jeg mener de jeg vet om på sett og vis har like mye eller mer rett på og trenger det enn oss. Jeg skulle hjelpe med en søknad, det er en stund siden, men sitter fast, vet ikke hva skrive, hvis det er kommet andre rettningslinjer.

Skrevet

Hei!

på hvilket grunnlag fikk du innvilget? autisme? 

Jeg har også kjøpt lys i forskjellige farger som snurrer og blinker, dette i kombinasjon med kuledyne er bra, egentlig syns jeg vet lyset er bedre.

Jeg kjøpte lyset til min pensjonerte psykiater, jeg tenkte på at så mye som hun har å gjøre så trenger hun også stressreduksjon i hverdagen.

Sånt lys har jeg også lyst på :) Har fra før lavalampe, hva slags type lampe er det du har? Og hvor er den kjøpt?

Anonymkode: 5b044...e0c

Skrevet

Sånt lys har jeg også lyst på :) Har fra før lavalampe, hva slags type lampe er det du har? Og hvor er den kjøpt?

Hei!

Skal finne link til deg senere, det er en forhandler amijo...et eller annet, men jeg syns dyrt for private.

så jeg kjøpte noe som heter nordlys på teknisk museum, det gir superberoligende lys for å sove, fordelen ved dette er at det er billig. gøy, lett å få tak i og ikke vanskelig å skifte lyspærer i, så man har det så lenge man vil og ønsker.

så plutselig fant jeg lyspærer på en butikk som heter TGR, de passer i vanlige lamper og er mer ,sånn gøye,  de gir gøyale snurre-farge-prikker, jeg liker de, men det er mer sånn for at det er gøy.

Jeg har satt dette i de vanlige lysene i huset, noe mine barn ikke syns er greit og har fjernet, da de syns det er unormalt.

Men nordlysapparatene er noe man mer bare slår på når man skal legge seg, om du trenger kan jeg sikkert finne en link.

Det er forhandlere som selger slikt utstyr til sykehus, men det blir da veldig dyrt og ikke noe vi kan som private kjøpe, 

har du vært på emmas sansehus? sånne ting blir for dyrt for de fleste mennesker,

jeg elsker sånne omgivelser med lys og der jeg kan ta på, for mange steder feks museer kan man ikke ta på ting, og jeg forstår ofte ikke hvis jeg ikke kan få ta på, så jeg liker emmas sansehus

Skrevet

Hei!

Skal finne link til deg senere, det er en forhandler amijo...et eller annet, men jeg syns dyrt for private.

så jeg kjøpte noe som heter nordlys på teknisk museum, det gir superberoligende lys for å sove, fordelen ved dette er at det er billig. gøy, lett å få tak i og ikke vanskelig å skifte lyspærer i, så man har det så lenge man vil og ønsker.

så plutselig fant jeg lyspærer på en butikk som heter TGR, de passer i vanlige lamper og er mer ,sånn gøye,  de gir gøyale snurre-farge-prikker, jeg liker de, men det er mer sånn for at det er gøy.

Jeg har satt dette i de vanlige lysene i huset, noe mine barn ikke syns er greit og har fjernet, da de syns det er unormalt.

Men nordlysapparatene er noe man mer bare slår på når man skal legge seg, om du trenger kan jeg sikkert finne en link.

Det er forhandlere som selger slikt utstyr til sykehus, men det blir da veldig dyrt og ikke noe vi kan som private kjøpe, 

har du vært på emmas sansehus? sånne ting blir for dyrt for de fleste mennesker,

jeg elsker sånne omgivelser med lys og der jeg kan ta på, for mange steder feks museer kan man ikke ta på ting, og jeg forstår ofte ikke hvis jeg ikke kan få ta på, så jeg liker emmas sansehus

Hei, ok, har du linken til akkurat den lampen som du kjøpte? Jeg er veldig glad i sterke lys og skiftende farger.

Skrevet

Hei, ok, har du linken til akkurat den lampen som du kjøpte? Jeg er veldig glad i sterke lys og skiftende farger.

prøvde finne nå,

de har den på teknisk museum, i oslo

skal se om jeg finner den på net .så svarer jeg deg

Skrevet

prøvde finne nå,

de har den på teknisk museum, i oslo

skal se om jeg finner den på net .så svarer jeg deg

ok, takk. :) har den forskjellige farger og blinking og sånn også?

Skrevet

ok, takk. :) har den forskjellige farger og blinking og sånn også?

:)

ja den har tre farger, ikke så mye blinking, men det er morsomt å se på, fornøyelig vil jeg skirve.

Blinking kan mye annnet morsomt gi deg, fejs lyspærene på TGR,

har du er TGR butikk ved deg?

bor du langt fra oslo elller sarpsbord, der har samme nordlyd på teknisenteret der.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...